Binden

Bij binden gaat het om de relatie. Vrijwilligers blijven langer als de sfeer goed is, als er prettig samengewerkt wordt, als ze zich gewaardeerd voelen. Is een nieuwe vrijwilliger echt welkom bij jullie? Is er een inwerkplan? Durven jullie elkaar feedback te geven? Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich gewaardeerd voelt als de vrijwilliger aan de slag gaat en is? Sociale vaardigheden zijn belangrijke vaardigheden om goed met elkaar te kunnen samenwerken. Aan de groepsbegeleider of HRM-er de schone taak om te zorgen dat jullie met elkaar blijven praten over, en blijven werken aan, een prettig en veilig (werk)klimaat.

Praktijkvoorbeelden

Tools

Achtergrondinformatie

Ontwikkelaanbod

• Informeer bij je eigen regio naar het trainingsaanbod. De website en contactgegevens van jouw regio vind je hier.

• Bekijk het actuele trainingsaanbod van Scouting Academy op de trainingsposter. Informeer naar de mogelijkheden voor trainingen over gesprekstechnieken, feedback geven, conflict hantering, groepsprocessen, team samenwerking, verandermanagement, coaching & begeleiding en persoonlijk leiderschap door een mail te sturen naar scoutingacademy@scouting.nl.

• De regio kan ondersteunen bij samenwerkingsvraagstukken. Lukt dit niet? Informeer dan naar de mogelijkheden voor ondersteuning hierbij door een mail te sturen naar groepenenregios@scouting.nl.

• Informeer naar de mogelijkheden voor een workshop ‘waardering’ of ‘teambuilding’ door een mail te sturen naar hrm@scouting.nl. Voor samenwerkingsvraagstukken kun je ook mailen naar coacheshrm@scouting.nl.

• Informeer naar de mogelijkheden voor bemiddeling en het ontwikkelaanbod over bemiddeling door een mail te sturen naar bemiddelingscommissie@scouting.nl.

Ondersteuning