Instructeur

Als instructeur ondersteun je kaderleden op groeps-, regio- en landelijk niveau bij het verwerven en versterken van een beperkt aantal competenties of Scoutingtechnieken. Dit doe je door middel van trainingen, cursussen en/of workshops (leeractiviteiten), bijvoorbeeld tijdens weekenden of avonden. Je draagt op interactieve wijze kennis en speciale vaardigheden over. In het functieprofiel staat beschreven wat de functie precies inhoudt en welke taken en competenties erbij horen.

Instructeur: zelfstandig of in een team

Je werkt veelal samen met andere instructeurs of trainers in een team, maar je kunt ook zelfstandig en op speciaal verzoek een programma aanbieden. Je bent mede verantwoordelijk voor de organisatorische, logistieke en facilitaire zaken die rond de organisatie en uitvoering van de leeractiviteit spelen. Dit kan al vanaf 18 jaar, dus ook als Explorer of Roverscout kun je je kennis en vaardigheden overbrengen op andere scouts. Zo kun je denken aan instructeur hakken en zagen, pionieren, etc.. Op de pagina met tools kun je in het overzicht kwalificatiekaarten de verschillende instructeurskwalificaties vinden.

Kwalificatie

In het kort vind je in het stappenplan assessment hoe je tot kwalificatie komt. Op de kaart met opleiders van Scouting Academy Support kun je vinden wie de opleider is die is gekoppeld aan je regio. Weet jij de contactgegevens van de landelijke opleider niet die aan jouw regio is gekoppeld? Neem contact op via mail. We brengen je dan in contact met je opleider vanuit Scouting Academy Support.

Scouting Academy