Korting op soft- en hardware

Scoutinggroepen kunnen gebruik maken van soft- en hardware voor interessante kortingen of in sommige gevallen zelfs helemaal gratis. Dit is mogelijk omdat IT-leveranciers deze producten aanbieden vanuit hun beleid maatschappelijk betrokken ondernemen. De toegang tot deze producten gaat via TechSoup Nederland.

Je kunt via TechSoup volwaardige licenties van de meest recente producten van leveranciers zoals Microsoft, Google, Adobe, Symantec en anderen gebruiken. Je kunt je Scoutinggroep registreren via www.techsoup.nl om ook in aanmerking te komen voor non-profit aanbiedingen. Hiervoor heb je een KvK-nummer nodig en je moet kunnen aantonen dat je organisatie een SBBI is. Na registratie ontvang je binnen vier werkdagen een bevestiging. Hierin staat vermeld voor welke producten je groep in aanmerking komt.

TechSoup probeert de drempel zo laag mogelijk te houden. Sommige producten zijn helemaal gratis, zoals het basisabonnement Office 365 of Google Apps for Work, waarbij je heel flexibel mailboxen, en online samenwerkingstools ter beschikking kunt stellen aan je vrijwilligers. Sommige leveranciers beperken het donatieaanbod tot een aantal licenties per jaar, maar Office 365 en Google licenties zijn onbeperkt.

TechSoup is een onafhankelijke organisatie zonder winstoogmerk en wereldwijd actief. De organisatie geeft goede doelen en vrijwilligersorganisaties toegang tot de maatschappelijke programma’s van meerdere internationale en lokale IT-leveranciers maar is volledig onafhankelijk van deze partners en heeft geen winstoogmerk.

Landelijke projecten en teams kunnen geen gebruik maken van deze diensten.

Ondersteuning