Roverway

Roverway is een internationaal evenement voor roverscouts uit heel Europa dat één keer per drie jaar georganiseerd wordt. Er doen ongeveer 5000 roverscouts uit ongeveer 20 landen aan mee. Ze zijn onder andere naar Portugal, Italië, IJsland, Finland, Frankrijk én Nederland afgereisd. Roverway is een echt avontuur!

Je wordt verdeeld in internationale patrols (= teams), waarmee je eerst een zelfgekozen path gaat doen van zes dagen in één van de valleys. Na deze zes dagen kom je op het centrale kampterrein, waar er nog vier dagen aan je avontuur worden toegevoegd. Roverscouts uit heel Europa vormen samen een patrol. Je merkt de cultuurverschillen, maar zal er ook achter komen dat jullie veel dingen gemeen hebben. Tijdens Roverway leer je van en met elkaar.