Mediaplanning

Met verschillende communicatiemiddelen en tools op het gebied van communicatie, die je op deze pagina vindt, kun je gemakkelijker uitdragen en laten zien wat Scouting is en wat het betekent om scout te zijn. Heb jij tof, leuk, interessant nieuws om te delen met andere Scoutingvrijwilligers in Nederland? Jij kunt ook bijdragen aan het nieuws wat naar vrijwilligers, externe partijen en volgers van Scouting Nederland gaat.

Overzicht communicatiemiddelen

Hieronder vind je de publicatiedata van het Scouting Magazine en de @-scout.

• Drie keer per jaar ontvangen leden het Scouting Magazine. Een magazine vol met achtergrondverhalen, inspiratie en tips voor elke speltak.

Magazine planning

Editie

PublicatiedatumDeadline aanleveren content

Deadline aanmelden onderwerp

24 februari 2023

21 december 20226 december 2022
    223 juni 202318 april 202328 maart 2023

27 oktober 202322 augustus 20231 augustus 2023

Middenkatern

Elke Scoutinggroep krijgt de mogelijkheid om zelf vier pagina's in het midden van het Scouting Magazine te vullen. Deze pagina's kunnen gemaakt worden in de magazineportal.

EditiePublicatiedatum

Deadline

124 februari 20232 februari 2023 om 12.00 uur
    223 juni 202325 mei 2023 om 12.00 uur

27 oktober 2023Vervallen
  • @-scout is voor alle 18+ leden binnen Scouting. Dit zijn jeugdleden van 18 t/m 21 jaar, leiding, bestuurders en andere vrijwilligers op lokaal, regionaal en landelijk niveau. Iedere scout krijgt deze infomail automatisch toegezonden, tweewekelijks op dinsdagochtend.

Planning

Publicatiedatum

Deadline content

Bijzonderheden
    3 januari 202329 december 2022Eerste editie nieuwjaar / in de kerstvakantie
    17 januari12 januari
    31 januari26 januari
    14 februari

9 februari

Carnaval / voorjaarsvakantie regio Zuid
    28 februari23 februariVoorjaarsvakantie regio Noord/Midden
    14 maart9 maart
    28 maart23 maart

Laatste editie voor paasweekend / HIT

11 april

6 aprilEditie na HIT
    25 april20 april
    9 mei4 mei
    23 mei18 meiKoningin Máxima jarig 17 mei (52 jaar)
    6 juni1 juniNa LSW
    20 juni15 juni
    4 juli29 juniLaatste editie voor vakantie regio Midden/Zuid
    18 juli13 juliLaatste editie voor vakantie regio Noord
    1 augustus27 juliStart World Scout Jamboree
    15 augustus10 augustus
    29 augustus24 augustus
    12 september7 septemberEerste editie nieuw Scoutingseizoen
    Laatste editie voor Scout-In
    26 september21 september
    10 oktober5 oktober
    24 oktober19 oktober
    7 november

2 november

21 november16 november
    5 december30 novemberTwee dagen voor Nationale Vrijwilligersdag
    19 december14 december
    2 januari 202421 december 2023Eerste editie Nieuwjaar / in kerstvakantie
  • Materiaal aanleveren Scouting Magazine

Het materiaal moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

• Materiaal dient voor inzending besproken te worden met Landelijk team Communicatie via communicatie@scouting.nl, of de communicatieadviseur van Landelijk team Communicatie die is toegewezen aan het project/de activiteit
    • Geef aan voor welke doelgroep/speltak/rubriek de informatie bedoeld is.
    • Lever de informatie digitaal aan via communicatie@scouting.nl of de communicatieadviseur van Landelijk team Communicatie die is toegewezen aan het project/de activiteit
    • Beeldmateriaal moet minimaal 1MB/300dpi zijn.
    • Groepspagina’s kunnen door de contactpersoon communicatie van de Scoutinggroep gemaakt worden via de communicatieportal van Scouting Nederland op portal.scouting.nl

Materiaal aanleveren @-scout

Elke groep, regio, admiraliteit, team of evenement mag materiaal aanleveren. Dit kan een mooi voorbeeld zijn van een promotie ter inspiratie voor andere groepen, de opening of een renovatie van een gebouw en trainingen of evenementen waar andere vrijwilligers in het land ook wat aan hebben. Materiaal dient voor inzending besproken te worden met Landelijk team Communicatie via communicatie@scouting.nl.

Aanleverspecificaties

Tip: kopieer en plak onderstaande onderdelen in je mail naar communicatie@scouting.nl onder vermelding van “@-scoutverzoek: ...”

Met in het bericht:

• Een titel van maximaal 50 karakters
    • Een tekst van maximaal 75 woorden
    • Een link
      Je hebt de mogelijkheid om 1 URL mee te sturen, die komt achter de Lees meer!-knop. Dit is bijvoorbeeld een link naar de evenementen-/trainingskalender, of de pagina waar meer te lezen is over jouw evenement/bijeenkomst.
    • Optioneel: Beeldmateriaal
      Beeldmateriaal stuur je los mee als bijlage en heeft de afmetingen 264x146px (horizontaal), max. 100 kb. Alle foto’s ophttps://www.flickr.com/photos/scoutingnederland/albums kun je gebruiken.

Ondersteuning