(Regio-)organisator

Regioactiviteiten zijn groter en uitdagender dan activiteiten die scouts normaal in hun eigen groep doen. Op die manier wordt een bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van kinderen en jongeren bij Scouting. Als regio-organisator heb je een grote rol bij de organisatie van deze activiteiten.

Leidinggevenden vormen samen met jeugdleden de basis van de Vereniging Scouting Nederland. Leidingteams staan garant voor een leuk en uitdagend activiteitenprogramma waarmee de jeugdleden de kans krijgen zich te ontwikkelen. Regioactiviteiten geven jeugdleden de kans om kennis te maken met de diversiteit van Scouting door het ontmoeten van andere Scoutinggroepen en het doen van grotere en meer uitdagende activiteiten. Regioactiviteiten dienen als voorbeeldactiviteiten voor het werken met de spelvisie en -methode.

Als regio-organisator vervul je bij de organisatie van regioactiviteiten voor één of meer speltakken een spilfunctie vanuit de regio. Op basis van de behoefte bij de speltakken van de groepen in je regio, stel je samen met je team een activiteitenkalender op en draag je zorg voor de realisatie van de regioactiviteiten. Er is voor regio-organisatoren een functieprofiel, een kwalificatiekaart met toelichting en een landelijke training. In het functieprofiel staat beschreven wat de functie precies inhoudt en welke taken en competenties erbij horen.

Kwalificatie

In het kort vind je in het stappenplan assessment hoe je tot kwalificatie komt. Op de kaart met opleiders van Scouting Academy Support kun je vinden wie de opleider is die is gekoppeld aan je regio. Weet jij de contactgegevens van de landelijke opleider niet die aan jouw regio is gekoppeld? Neem contact op via mail. We brengen je dan in contact met je opleider vanuit Scouting Academy Support.

Scouting Academy