Insignes en badges

Bij de roverscouts wordt niet met insignes gewerkt, maar met een badge. Deze badge bestaat uit drie delen, die staan voor de drie uitdagingen die roverscouts tijdens hun periode bij deze speltak aangaan. De uitdagingen worden door de roverscouts zelf gekozen en vormen de kern van het roverscoutsprogramma.

Tijdens de tweede fase van de roverscoutsperiode, het traject, gaan roverscouts aan de slag met het uitvoeren van de drie uitdagingen. Wanneer een uitdaging succesvol is afgerond, mag er één deel van de badge op de Scoutfit geplaatst worden. Aan het einde van de roverscoutsperiode zijn alle drie de uitdagingen afgerond en is de badge compleet.

Partenza

De roverscoutsperiode, en tevens de periode als jeugdlid, wordt afgesloten met een eindceremonie: de Partenza. Als roverscouts de Partenza hebben gedaan, ontvangen zij een speciale Partenza-dasring en -certificaat.

8140_61405_1.jpg

Scoutingspel