Discriminatie

Discriminatie is het anders behandelen, achterstellen of uitsluiten van mensen op basis van (persoonlijke) kenmerken die er niet toe doen in een situatie. Hierbij kan je denken aan religie, ras, geslacht, seksuele geaardheid of handicap. Er is binnen Scouting geen plaats voor discriminatie. Bij Scouting is iedereen welkom en mag iedereen echt zichzelf zijn!

Waar kan je terecht voor informatie en advies?

www.discriminatie.nl: uitleg wat discriminatie is, cijfers en hoe je het kan melden.

Rainbow Scouting

Tips voor leiding en bestuur, maar ook informatie voor ouders, Rainbow Scouting programmatips en een toolkit waarin veel informatie is verzameld om te downloaden. Meer informatie: Rainbow Scouting

Scouting met een beperking

Handboek en notitie over hoe kinderen met een beperking mee kunnen doen met Scoutingactiviteiten. Meer informatie: Scouting met een beperkingcouting met een beperking

Diversiteitenspel

Door het spelen van dit spel ervaar je hoe diversiteit en discriminatie in de samenleving/binnen een groep kan zijn. Het spel vind je terug in de activiteitenbank van Scouting Nederland.

Centrum veilige sport e-learning

Leer welke vormen van discriminatie er zijn en wat jij kan doen: centrumveiligesport.nl

Ondersteuning