Beverbadges

Beverbadges zijn een leuke manier om bevers te belonen voor hun inzet bij Scouting. Ze werken zo spelenderwijs aan hun ontwikkeling en ouders en leidinggevenden zien wat de kinderen gedaan en geleerd hebben.

Beverbadges zijn niet gericht op het verwerven van individuele vaardigheden, zoals bij de insignes van de andere speltakken wel het geval is. De badges zijn gericht op het opdoen van ervaringen in en met de beverkolonie, rondom een bepaald onderwerp.

De verschillende badges

Er zijn elf beverbadges, die gekoppeld zijn aan Stuiter en de tien inwoners van het dorp Hotsjietonia. Voor het behalen van een beverbadge doen bevers mee aan activiteiten die passen bij het themafiguur. Er zijn geen vaste eisen aan de badges verbonden. Het is de bedoeling dat je als leidinggevende zelf activiteiten verzint of aanpast en daar met je kolonie drie of vier opkomsten mee bezig bent. Op die manier kun je het niveau aanpassen aan je eigen bevers.

Om je als leidinggevende een eindje op weg te helpen, is voor elke badge een voorbeeld beschreven voor vier opkomsten. Per opkomst zijn er vaak meerdere activiteiten waar je uit kunt kiezen.Lees meer over de beverbadges en het gebruik ervan in het Beverkompas.

De badges kun je bestellen bij de Scoutshop.
Let op: deze badges zijn bedoeld voor de kinderen.
Er zijn ook funbadges die je als leiding kunt dragen op je Scoutfit blouse om aan te geven welk figuur je speelt.

Waar horen de insignes op je Scoutfit?

Op de afbeelding hieronder kun je zien welke tekens waar horen op de Scoutfit voor bevers en waar voor leiding.

Scoutingspel