Spreekbeurt over Scouting

Vind je het leuk om je spreekbeurt over Scouting te houden of een werkstuk te maken over Scouting? Speciaal voor welpen en scouts is er allerlei informatie over Scouting.

Het spreekbeurt-/werkstukpakket

Wil je meer informatie en ook wat leuks om uit te delen in je klas? Bestel dan het spreekbeurtpakket bij de ScoutShop. Hierin vind je onder andere een cadeautje voor je klasgenoten en een knallende poster om je presentatie op te vrolijken. Op deze poster staat trouwens ook nog handige informatie over Scouting. Dubbel goed dus! Het pakket bestaat uit een handige map met daarin:

• Een knallende poster om je spreekbeurt op te vrolijken met veel handige informatie over Scouting;
  • Een folder en poster over Scouting
  • Acht uitnodigingskaarten voor de meest enthousiaste klasgenootjes om te komen kijken bij je Scoutinggroep
  • Een leuke doe-kaart die je kunt kopiëren voor je klasgenoten
  • Een antwoordkaart (alleen bij 7-11 jaar) voor een unieke welpenspreekbeurtbadge

Je kunt het spreekbeurtpakket uitbreiden met een leuk cadeautje voor je klas. Je kunt kiezen uit een sleutelhanger of ritspiefjes (lintjes voor aan de rits van je jas of vest).

Er is een spreekbeurtpakket voor de welpenleeftijd (7-11 jaar), een spreekbeurt-/werkstukpakket voor de scoutsleeftijd (11-15 jaar) en een speciaal spreekbeurt-/werkstukpakket voor waterscouts! Je kunt via onderstaande link naar de ScoutShop zelf het pakket naar keuze bestellen:

Ook handig voor je spreekbeurt!

We hebben verschillende filmpjes die je kunt bekijken op YouTube. Heeft jouw klas een digibord en verbinding met internet? Dan kun je ook vanuit de klas het filmpje bekijken. Vraag je juf of meester om je te helpen en onthoud de website goed.

Wil je een powerpointpresentatie geven? Dan hebben wij alvast een begin voor je gemaakt. Misschien kan iemand je helpen om hem precies zo te maken zoals jij het wilt hebben. Voeg er informatie over Scouting aan toe en ook leuke dingen over je eigen Scoutinggroep.

In het pdf-bestand staat heel veel informatie over Scouting in Nederland en in andere landen.

Wil je nog meer weten? Kijk dan eens verder op deze website. Er zijn ook verschillende boekjes over Scouting te vinden in de bibliotheek.

Spreekbeurtbadge

Je kunt ook een mooie spreekbeurtbadge verdienen. De aanvraagkaart zit ook in het spreekbeurtpakket, maar je kunt hem ook hier downloaden van de website. Laat je juf of meester hem invullen. Stuur hem terug naar Scouting en wij zetten je cijfer hier op de site. En om te laten zien hoe trots we zijn dat jij een spreekbeurt hebt gehouden, sturen wij je ook een mooie spreekbeurtbadge, voor op je Scoutfit.

Spreekbeurttoppers

Heb jij ook een spreekbeurt over Scouting gedaan? Vergeet dan niet om de an...