Digitale Scouting Academy modules voor leiding

Op deze pagina staan linkjes naar de digitale modules. Als je op zo’n linkje klikt open je een pdf waarop de betreffende digitale module aangeboden wordt. Die pdf kan je opslaan op je computer. Elke digitale module is opgebouwd uit blokken, net als in de kwalificatiekaart. In de pdf vind je links naar die verschillende blokken. Elk blok bestaat uit een filmpje en een praktijkopdracht. In de filmpjes zitten oefeningen en vragen verwerkt die de cursist inzicht geven en bij de inhoud van de lesstof betrokken houden. De praktijkopdracht kan de cursist uitvoeren in de eigen groep of als stage bij een andere groep. De uitkomsten van de praktijkopdracht wordt indien mogelijk nabesproken met de praktijkbegeleider. Voor praktijkbegeleiders staat hieronder ook de handleiding met betrekking tot de digitale modules voor leiding.

In de kwalificatiekaart kan je zien welke competenties er in elk blokje aan bod komen. Als de cursist de competenties van een blokje al beheerst, dan kan die ervoor kiezen om dat blokje over te slaan. Dat gebeurt bij voorkeur in overleg met de praktijkbegeleider.

Als je vragen of opmerkingen hebt over het volgen van deze digitale modules, stel die dan in eerste instantie aan je praktijkbegeleider. Komen jullie er samen niet uit, of ben je zelf praktijkbegeleider, stuur een e-mail naar digitalemodules@scouting.nl.

Modules

Module 1 - Spelvisie en spelaanbod