Beloftes

Voordat je echt met elkaar gaat beginnen heb je de verwachtingen met elkaar besproken en bezegeld in een afspraak. Wat verwachten we van elkaar en wat beloven we elkaar? Zowel de nieuwe vrijwilliger als de HRM-vertegenwoordiger, samen met de teamleider, coördinator of projectleider, bespreken met elkaar wat de groep graag aan (sociaal veilig) gedrag ziet in de groep en welke afspraken er binnen de groep en het team zijn. Ze beloven ook welke voorzieningen ze de vrijwilliger kunnen bieden. De vrijwilliger geeft aan welke leerdoelen hij of zij heeft, wat hij of zij kan beloven qua tijdsinvestering, deelname aan bijeenkomsten, wijze van feedback geven, enzovoort. De HRM-vertegenwoordiger bewaart de gezamenlijke beloftes om er met elkaar regelmatig naar te kijken om te zien of het nog klopt en of er wijzigingen zijn.

Praktijkvoorbeelden

• Heb jij vanuit je groep, regio, landelijk team of project een inspirerend praktijkvoorbeeld over het onderwerp ‘beloftes’? Denk hierbij bijvoorbeeld aan de manier waarop jullie met elkaar bespreken wat jullie als groep graag aan (sociaal veilig) gedrag zien in de groep. Deel je praktijkvoorbeeld door een mail te sturen naar hrm@scouting.nl.

Tools

Ontwikkelaanbod