Gratis boekingssoftware voor je gebouw of terrein

Veel Scoutinggroepen verhuren hun clubhuis of kampeerterreinen aan andere scouts en vaak ook aan niet-scouts. Tegelijkertijd zijn scouts jaarlijks op zoek naar de leukste plekjes om op zomerkamp te gaan. Dat is soms een hele zoektocht. De accommodatiegids in Scouts Online maakt die zoektocht een stuk makkelijker voor scouts die op zoek zijn naar een leuke locatie voor hun kamp. In de accommodatiegids vind je al meer dan 800 locaties van Scoutinggroepen uit het hele land. Achter deze accommodatiegids zit een slimme verhuurmodule in Scouts Online, die het huren én verhuren van Scoutinggebouwen en –terreinen een stuk makkelijker maakt!

Zoek en boek een gebouw of terrein in de accommodatiegids.

Je gebouw of terrein in de accommodatiegids

Zowel Scoutingorganisaties als externe organisaties kunnen hun gebouwen en terreinen op laten nemen in de accommodatiegids . Ben je geen Scoutingorganisatie en wil je je gebouw ter beschikking stellen? Vul dan het machtigingsformulier in en jouw gebouw wordt opgenomen in de accommodatiegids.

Gratis boekingssysteem voor Scoutinggroepen: de verhuurmodule

Net als alle andere modules in Scouts Online biedt Scouting Nederland met de verhuurmodule een gratis, eenvoudige én professionele tool voor het verhuren van je accommodatie of terrein. Met de verhuurmodule heeft de gegevensbeheerder of verhuurder van een Scoutinggroep of -organisatie de mogelijkheid om het clubhuis of terrein van de organisatie aan te bieden voor verhuur in de Accommodatiegids. Naast het aanbieden voor verhuur is er ook een reserverings- en boekingssysteem. Eenmaal ingericht laat je als groep overzichtelijk per gebouw of terrein zien wat de tarieven zijn en hoe het staat met de beschikbaarheid. Elk lid en ook niet ingelogde gebruikers kunnen een reserveringsaanvraag doen; handig als je verhuurt aan niet-scouts of als iemand z’n gegevens niet direct bij de hand heeft. Naast de verhuur van je gebouw of terrein kun je aanvullende producten zoals borg, pionierhout en keukenmateriaal toevoegen. Het systeem regelt eventuele aanbetalingen en je kunt diverse statussen toekennen aan een reservering, waarvan automatisch mails (die je uiteraard zelf kunt aanpassen) worden verstuurd naar de (potentiële) huurder. De financiële afhandeling van reserveringen is direct gekoppeld aan de financiële module in Scouts Online.

Aan de slag met de verhuurmodule

• Je kunt gemakkelijk aan de slag met de verhuurmodule. Zorg er in basis voor dat je accommodatie of terrein te vinden is via de accommodatiegids. In ongeveer tien minuutjes doorloop je een aantal stappen in Scouts Online waarmee je je accommodatie(s) inzichtelijk maakt voor scouts die op zoek zijn naar een kamplocatie. Ook als je accommodatie(s) al te vinden zijn, is het goed deze eens na te lopen. Klopt alle informatie nog?

• Als je accommodaties te vinden zijn in de accommodatiegids kun je vervolgens eenvoudig gebruik gaan maken van het verhuursysteem. Eenmaal goed ingericht helpt het uitgebreide systeem je bij de verhuur van je accommodatie(s). Het inrichten en testen kost je ongeveer een uurtje tijd. Heb je dat gedaan, dan heb je de beschikking over een professioneel boekings- en verhuursysteem voor je groep. Ook hiervoor is een handig stappenplan beschikbaar:

* Doorloop het stappenplan om het verhuursysteem in gebruik te nemen
    * Download de uitgebreide handleiding voor de verhuurmodule in Scouts Online

Voordelen
    Naast het gemak van een gratis en geautomatiseerd systeem, zijn er nog meer voordelen:

1. Continuïteit van de applicatie; Scouts Online wordt continu doorontwikkeld en onderhouden. We staan open voor je ideeën en wensen!
    2. Voor iedereen beschikbaar: voor huurder, verhuurder, (kamp)staf, penningmeester;
    3. Huurder doorloopt altijd dezelfde stappen en procedures m.b.t. reserveren;
    4. Meerdere keren per jaar gratis trainingen door het hele land;
    5. Helpdesk van deskundige vrijwilligers die zowel huurders als verhuurders 24/7 kunnen ondersteunen via helpdesk@scouting.nl, social media en de livehelp op Scouts Online.

Help mee het zoeken en boeken van kamplocaties nog makkelijker te maken!

De verhuurmodule in Scouts Online is in 2013 geïntroduceerd, als aanvulling op de accommodatiegids. De laatste jaren is het systeem grondig getest door verschillende groepen en terreinen. Deze ervaringen zijn meegenomen in verschillende verbeteringen en uitbreidingen. Je kunt nu gebruik maken van een mooie module die het jou als groep makkelijker maakt om verhuurzaken te regelen. Het succes van de accommodatiegids en de verhuurmodule valt of staat bij het gebruik door zoveel mogelijk groepen: hoe meer groepen meedoen, hoe makkelijker het wordt een geschikte kamplocatie te vinden!

Ondersteuning