Fondsen voor scouts met een beperking

Een groep of een speltak voor scouts met een beperking heeft meer kosten dan een reguliere groep. Je clubhuis moet bijvoorbeeld aangepast worden. Als je met kinderen in een rolstoel ergens heen wilt, moet je meestal een busje zien te regelen. Spelmateriaal moet aangepast worden. Je hebt meer leiding nodig, waardoor je meer kosten hebt voor trainingen. Kortom, alles kost meer geld! Het is goed om te weten dat er fondsen en subsidies zijn waarvan je groep misschien gebruik kan maken.

Fondsen speciaal voor kinderen met een beperking

Een aantal fondsen richt zich speciaal op kinderen met een beperking. Sommige fondsen kun je afzonderlijk benaderen. Daarnaast zijn er tegenwoordig loketten van samenwerkende fondsen. Heel simpel en effectief: via internet kan een aanvraag worden ingediend.

Welke fondsen zijn er en wat zijn de voorwaarden?

Veel fondsen hebben een eigen website waarop je meer informatie kunt vinden over de voorwaarden en de aanvraagprocedure. Sommige fondsen hebben ook de krachten gebundeld in één loket, zodat je eenvoudig een vooraanvraag kunt indienen voor meerdere fondsen. In de PDF hieronder vind je een overzicht van alle mogelijkheden.

Ondersteuning