Meer meiden in je bestaande Scoutinggroep

Jij gelooft dat jouw Scoutinggroep een goede plek is waarbinnen meiden zich kunnen ontwikkelen. Dat is goed voor hen en goed voor de andere leden van je Scoutinggroep. Alle leden van een groep waar leden met verschillende achtergronden goed vertegenwoordigd zijn en samenkomen om plezier te maken worden hier namelijk beter van. Ze kunnen dan nog meer zichzelf zijn. Wil jij graag meer meiden bij je Scoutinggroep? Ga dan snel aan de slag.

Meer meiden in je groep: hoe pak je dat aan?

Zou het niet fantastisch zijn dat jouw groep een mooi aantal jeugdleden heeft, dat je voldoende leiding hebt om wekelijks het Scoutingspel te kunnen spelen en dat jullie in de buurt bekend staan als DE groep om lid te worden? Dat jij en je jeugdleden trots vertellen over wat je elke opkomst weer doet, wat jullie afgelopen weekendkamp gedaan hebben en dat hierdoor andere kinderen gaan denken: dat wil ik ook? Er is binnen Scouting een plek voor ieder kind, ongeacht, maar op dit moment bereiken we nog niet alle kinderen die we kunnen bereiken. Als we deze kinderen, vooral deze meiden, wel zouden bereiken, dan is dat een fantastische kans om je groep tot bloei te laten komen.

Om je op weg te helpen is er het 'Meer meiden in je groep' stappenplan. Dat kun je hier downloaden. Alle stappen, van het in kaart brengen van je eigen groep tot en met het actief monitoren van de verhouding in genderdiversiteit binnen je groep, worden hier uitgebreid in beschreven en toegelicht.

Ook kan je ervoor zorgen dat je zelf een beter rolmodel wordt voor meiden. Hoe je dat doet, vind je in de Powerpoint.

Hoe staat het in jouw groep?

Benieuwd hoe jouw groep ervoor staat? In deze storymap kun je precies zien hoeveel meiden jullie in je groep hebben!

Scoutingspel