Be cool!

Scouting Nederland heeft samen met zeven andere Scoutingorganiaties deelgenomen aan het Europese project Safe from Harm. Binnen dit project is er door de Nederlandse werkgroep een training en een spel ontwikkeld over het thema respect onder de naam Be cool!

Spel Be cool!

Het spel Be cool! is bedoeld om te praten over respect, het op een goede manier met elkaar omgaan, samenwerken in verschillende situaties, het ervaren van respect door verschillende opdrachten en het leren van feiten.

Be cool! is ontwikkeld voor de speltakken scouts, explorers, roverscouts en voor leidinggevenden. Het spel kan gespeeld worden door gebruik te maken van een speelbord, maar het is ook mogelijk om het spel buiten te spelen.

Spelen

Er zijn diverse exemplaren van het spel gedrukt die verspreid door het land gespeeld kunnen worden. Meld je aan bij de besloten Facebookgroep om te kijken waar de spellen zich op dit moment bevinden en hoe je gemakkelijk aan een spel kunt komen.

Wil je met het spel aan de slag? Klik dan hier om de spelkaarten te downloaden. Print ze, knip ze uit en sorteer ze, zodat je er snel mee aan de slag kunt! Je kunt het gehele spel ook downloaden en printen. Hieronder kan je het gehele spel downloaden.

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een update van het spel. In 2020 verwachten we deze online te kunnen delen.

Scoutingspel