Sterke verhalen

"We werden zomaar uitgenodigd voor een Poolse bruiloft.”

“Die Tsjechische scout was drie dagen onvindbaar. We maakten ons zorgen, maar het bleek een proef te zijn om een speciale insigne te verdienen.”

“Plotseling begonnen die buitenlandse scouts rond het kampvuur te dansen.”

Als het niet waar is, zijn het toch mooie verhalen.

Het zijn de momenten die je niet in je programma of reisschema kunt opnemen, maar waarvoor je juist wel het avontuur in het buitenland zoekt. Je kunt het hele internet uitpluizen voor de mooiste plekjes, de leukste activiteiten en het lekkerste eten, maar zonder die ongeplande ervaringen is je kamp niet compleet.
Het zijn ook die persoonlijke verhalen, die je inspireren om naar een bepaald land te willen of aan een bepaald Scoutingevenement deel te willen nemen. In je fantasie maak je ook al iets bijzonders mee.

Het hoort een beetje bij de voorpret. Dus is het leuk om die persoonlijke verhalen te horen van andere scouts. Of je bedenkt gewoon zelf zo’n sterk verhaal en gaat die op bijzondere wijze vertellen. Dat kan met de volgende activiteiten:

Sterk verhaal (?)

Als het niet waar is, is het toch een mooi verhaal. Maar is het nou wel of niet waar? Nodig scouts uit je regio uit die al eens een kamp in het buitenland hebben meegemaakt en laat ze hun sterke verhalen vertellen. Maak er een hilarisch spel van waarbij het ene verhaal nog absurder is dan het andere.

Dat verzin je niet/wel

Vaak zijn de echt gebeurde verhalen zo absurd dat je ze nooit kunt bedenken. Draai het eens om. Kunnen jullie een verhaal bedenken dat in die categorie past? Lever het bewijs door het zo echt mogelijk over te laten komen. Zorg ervoor dat het in de krant komt of maak er een stop-motion filmpje van.

Scoutingspel