Labelterrein helpen

De Scoutinglabelterreinen worden onderhouden door vrijwilligers. Met veel plezier zetten zij zich het gehele jaar in op de diverse terreinen. Van schoonmaak tot administratie en van bosonderhoud tot en met het begeleiden van de gasten; op een labelterrein moet namelijk veel gebeuren.

‘Kampstaf zijn op een labelterrein is Scouting zoals het bedoeld is", legt kampstaf Jasper uit waarom hij als vrijwilliger actief is op een Scoutinglabelterrein. "Je eigen plek in de mooiste stukjes natuur van Nederland. Het is een plek om scouts uit heel Europa te ontmoeten, maar ook een manier om groepen van dienst te kunnen zijn. Je bent de hele dag en soms ook ‘s nachts in touw. Veel groepen vinden het fijn als ze met hun vragen bij iemand terecht kunnen of bij wie ze even kunnen uitblazen met een kop koffie. Als kampstaf ben je eigenlijk een duizendpoot: boswachter, EHBO'er, vraagbaak, klusjesman en gastheer tegelijk. Het zijn de kleine dingen die een kamp leuk maken en het is fantastisch als jij het verschil kunt maken!"

Vrijwilliger worden?

Ben je gestopt als leiding of bestuurslid bij je eigen groep? Of wil je op een andere manier binnen Scouting actief blijven? Of ben je juist op zoek naar een leuke klus naast je huidige activiteiten? Dan kun je altijd wel een Scoutinglabelterrein vinden dat een handje extra kan gebruiken. Zoek dan via de adressenlijst een geschikt terrein in de buurt of kijk bij de actuele vacatures.