Vier de opening van het Avonturenhuis!

Een lintje knippen is maar saai. Dus we gaan samen met jeugdleden, vrijwilligers en partners van Scouting Nederland het Avonturenhuis op Scoutinglandgoed Zeewolde spectaculair openen. We bouwen zaterdag 18 juni 2022 gezamenlijk aan een mega kettingreactie met heel veel verschillende materialen. Om die kettingreactie te kunnen bouwen is dus jullie hulp nodig!

Naast een mega kettingreactie bouwen zijn er nog veel meer gave activiteiten te doen. Jouw jeugdleden kunnen deze middag langs verschillende posten. Denk aan kanoën, suppen, een stormbaan, A-frame lopen, geocachen, en... klimmen ín het Avonturenhuis. En daar komt nog veel meer bij!

Incl. gratis nachtje kamperen (INSCHRIJVING GESLOTEN)

Je speltak kan ervoor kiezen om diezelfde dag op en neer te rijden naar Scoutinglandgoed Zeewolde. Maar je kunt er ook voor kiezen om er een GRATIS nachtje slapen aan vast te plakken. Handig! Je komt zaterdagochtend met je speltak aan op het terrein, ’s middags ga je bouwen aan de kettingreactie, ’s avonds eet je gezellig samen met je speltak en op zondag ga je gezamenlijk weer naar huis.

Wanneer: zaterdag 18 juni van 12.30 tot 17.30 uur
Adres: Nulderpad 5 in Zeewolde

Wat regel je zelf?
Vervoer
Tent + kampeerspullen
Lunch/avondeten zaterdag
Ontbijt zondag
Eventuele activiteit voor 's avonds

Het Avonturenhuis

Het Avonturenhuis is dé uitvalsbasis centraal in Nederland, waar kinderen en jongeren samen op kamp en avontuur in de natuur gaan. Er is ruimte voor diverse groepen om te overnachten en activiteiten in de natuur te doen, zoals op kamp gaan, zeilen en sporten. Het is ook het internationale scoutcentrum waar scouts van alle leeftijden, uit heel Nederland en het buitenland elkaar ontmoeten. Land, lucht en water komen er bij elkaar.

Het Avonturenhuis is speciaal gebouwd voor jeugd en jongeren, zowel scouts als niet scouts kunnen er terecht. In groepsverband gaan ze samen het avontuurlijke landgoed ontdekken. Het is mogelijk dat een deel van de groep buiten in tenten kampeert en het andere deel in het Avonturenhuis bivakkeert.

Het is belangrijk dat alle kinderen en jongeren samen buiten in de natuur kunnen spelen en zich ontwikkelen. Dit vergroot namelijk zelfvertrouwen, begrip voor elkaar, uitwisseling en een sterker sociaal netwerk. Echter is dat nog niet voor alle kinderen en jongeren in Nederland vanzelfsprekend. Daarom is door de bouw van het Avonturenhuis op kamp en avontuur in de natuur gaan voor iedereen mogelijk.