Doe mee aan de Avonturenhuis Challenge!

Op zaterdag 18 juni 2022 wordt het Avonturenhuis op Scoutinglandgoed in Zeewolde op spectaculaire wijze geopend. En dat lukt niet zomaar… Door met je speltak(ken) mee te doen aan de Avonturenhuis Challenge kunnen we samen alle puzzelstukken verzamelen die nodig zijn om de mega kettingreactie te bouwen. Met die kettingreactie openen we het gebouw: zodat alle kinderen, met en zonder beperking, scouts en niet-scouts op avontuur in de natuur kunnen!

De Avonturenhuis Challenge: Op zoek naar het puzzelstuk

In heel Nederland zijn 12 puzzelstukken verstopt. Niet geheel toevallig: in elke provincie eentje. Door met een apparaat met GPS op zoek te gaan vind je het puzzelstuk die jouw leden op zaterdag 18 juni mee kunnen nemen naar Scoutinglandgoed Zeewolde. Zo kunnen we de kaart van Nederland in elkaar zetten, de kettingreactie in gang zetten en het Avonturenhuis officieel openen voor iedereen. Ben je superenthousiast en heb je ze alle 12 gevonden? Maak een selfie met het puzzelstuk op locatie, stuur een foto(collage) naar communicatie@scouting.nl en maak kans op een avontuurlijke prijs!

Is de geocache waarnaar je zocht stuk of écht niet te vinden? Laat het dat weten middels een appje naar 0657746422. En geen zorgen, Groningen en Flevoland volgen heel snel.

Is het puzzelstuk voor jouw speltak(ken) iets te ver weg? Download hier de losse puzzelstukken om zelf een geocache uit te zetten in jouw omgeving.

De Avonturenbox

De secretaris van jouw groep heeft een Avonturenbox ontvangen. Daarin vind je onder andere een poster met alle Scoutingterreinen en het Avonturenhuis en en sticker. Superhandig om in je clubhuis of wachtschip op te hangen: zo weet je precies waar elk terrein in Nederland te vinden is en met de sticker kun je aangeven waar jouw groep zit!

Meer informatie over de feestdag en aanmelden doe je via de button hieronder.