Wijzigen van je gegevens

Jouw Scoutinggroep, -regio, of het landelijk team waarin je actief bent, registreert jouw gegevens omtrent het lidmaatschap in Scouts Online. Scouts Online is de administratieve applicatie van Scouting Nederland. Je kunt in Scouts Online zelf je gegevens inzien en wijzigen, bijvoorbeeld bij een verhuizing of een nieuw e-mailadres of telefoonnummer.

Naast het wijzigen van je gegevens kun je in Scouts Online terecht voor het inschrijven van activiteiten, het afsluiten van een verzekering en het inzien van je (contributie)facturen. Hoe werkt het wijzigen van je gegevens?

Wijzigen telefoonnummer of e-mailadres

Ga naar Scouts Online en log-in met je Mijn Scouting-account. Heb je nog geen Mijn Scouting-account? Dan kun je die eenvoudig aanmaken door op de homepage van Scouts Online te klikken op 'nieuw account aanvragen'. Ook als je je gegevens bent vergeten kun je daar terecht.

Na het inloggen klik je in het menu op 'Mijn Scouting' en ga je naar 'Mijn basisgegevens'. In het scherm dat je te zien krijgt, vind je al je basisgegevens, zoals telefoonnummer en e-mailadres. Wijzig de gegevens desgewenst en klik rechts onderin op opslaan. Vul je een nieuw e-mailadres in? Dan moet je het nieuwe adres nog wel even bevestigen door op de link te klikken die je op het nieuwe e-mailadres ontvangt.

Wijzigen adres

Ga naar Scouts Online en log-in met je Mijn Scouting-account. Na het inloggen klik je in het menu op 'Mijn Scouting' en ga je naar 'Mijn basisgegevens'. Bovenaan kun je nu klikken op de tab 'Adressen'. Hier voeg je een nieuw adres toe. Vervolgens moet je het nieuwe adres in de tab 'Basis' nog wel selecteren als het adres waarop je je post wilt ontvangen. Klik op 'Basis' en ga naar het drop-down-veld met adressen. Selecteer het nieuwe adres en klik op opslaan. Het oude adres kun je nu verwijderen door naar 'Adressen' te gaan en op het oude adres te klikken. Onder 'Meer...' vind je de mogelijkheid om het adres te verwijderen.

Heb je vragen over het werken met Scouts Online? Kijk dan hier voor alle handleidingen of mail met de helpdesk.