Scouting EHBO

Scouting Nederland en Het Oranje Kruis hebben een samenwerking met als doel om alle kaderleden van Scouting Nederland competent te maken met basisvaardigheden EHBO.

Hoe ziet de Scouting EHBO-cursus eruit?

Regio’s organiseren samen met een instructeur Scouting EHBO de Scouting EHBO-cursus. Deze bestaat uit een e-learning via Het Oranje Kruis en een praktijkdeel van 4 uur bij je groep of in je regio.

Hoe raak ik gekwalificeerd en hoe lang is mijn kwalificatie geldig?

Als je de e-learning hebt afgerond met een voldoende score, mag je deelnemen aan het praktijkdeel. Na afronding hiervan ontvang je het Scouting EHBO certificaat en natuurlijk de kwalificatie in SOL. Deze zijn twee jaar geldig. Na twee jaar moet je een herhaling volgen.

Hoe vind ik de Scouting EHBO-cursus in mijn regio?

Je kunt geplande scouting EHBO-cursussen vinden in SOL. Afhankelijk van de regio wordt de cursus voor een bepaalde scoutinggroep of per regio georganiseerd. Check dus voordat je je aanmeldt, dat de cursus ook voor jou bedoeld is.

Vind je geen cursus voor jouw regio? Neem contact op met jouw en/of omliggende regio's.

Veelgestelde vragen

• In SOL staan de cursussen die gegeven worden. Behoor je tot de doelgroep van de desbetreffende cursus, dan kun je je daar inschrijven.

• In het formulier in SOL staat een link die je leidt naar de e-learning. Daar kun je de e-learning aanschaffen. Tevens geef je je dan op via Het Oranje Kruis voor het praktijkgedeelte van de cursus.

1. De e-learning kost €19,95 en reken je af bij Het Oranje Kruis.
    2. Mogelijk komen er nog kosten voor de regio bij; dit verschilt per regio.
  • Ja, na 2 jaar verloopt je certificaat en kun je een herhalingsles volgen.

• Ja, hiervoor neem je contact op met de organisatie van de Scouting EHBO-cursus in je regio.

Scouting Academy