Power Up Your Game: sociale veiligheid

Met Power Up Your Game (PUYG) ga je aan de slag met de kwaliteit van je Scoutingspel of bestuur! Weet jij hoe je een uitdagend en gevarieerd spel kunt aanbieden waardoor scouts zich persoonlijk blijven ontwikkelen? En hoe zorg je er met elkaar voor dat je een sociaal veilige omgeving biedt om het Scoutingspel te spelen? Wat kan wel en wat kan niet? Allemaal vragen waarover je door middel van dit spel met je team in gesprek kan gaan.

Kaartje leggen

Je gaat samen aan de slag met themakaarten. Op een themakaart staat een stelling. Bijvoorbeeld, “Bij ons is er kennis over grensoverschrijdend gedrag en we weten hoe we moeten handelen mocht het toch voorkomen”. Ben jij het hiermee eens? Dan leg je deze op de groene smiley op het spelbord. Zijn de andere spelers het ermee eens? Of juist niet? Laat iedereen een mening toelichten. Zo start je makkelijk een gesprek over onderwerpen die misschien niet zo vaak aan bod komen. En handig, schrijf gelijk je bevindingen op om uit te werken met je groepsbestuur.

Hoe je aan dit spel komt? Download hem gratis via

Reviewen = beter maken

We vinden het belangrijk om te horen hoe je het spel hebt ervaren. Zo kunnen het spel alleen maar beter maken! We willen je daarom vragen om na afloop deze korte enquête (3 minuten) in te vullen.