Scoutingapp

De (gratis!) Scoutingapp is een waardevolle tool voor Scoutinggroepen. Met deze app wordt communicatie met je groepsleden eenvoudiger en overzichtelijker dan ooit tevoren. Het biedt een uitgebreid scala aan mogelijkheden om ouders, verzorgers en (jeugd)leden op de hoogte te houden van alles wat er binnen je vereniging gebeurt. De app stelt je in staat om nieuws, evenementen, en belangrijke updates met gemak te delen. Daarnaast kun je opkomsten en activiteiten plannen, en de aanwezigheid van leden bijhouden. De Scoutingapp is dus superhandig voor elke Scoutgroep, die de organisatie en communicatie naar een hoger niveau tilt!

De belangrijkste functies op een rijtje

De Scoutingapp biedt je de volgende functies:

• Pushberichten sturen naar je hele groep of naar speltakken apart, voor last-minute programma wijzigingen of andere belangrijke mededelingen
  • Groepskalender inclusief indeling per speltak zodat leden kunnen afmelden via de app en je altijd een actuele aanwezigheidsregistratie hebt
  • Polls gebruiken om gemakkelijk de mening van je leden te vragen
  • App is specifiek voor leden van jouw Scoutinggroep en/of hun ouders/verzorgers
  • De app is gemakkelijk aan te passen zodat hij goed past bij de stijl van jouw Scoutinggroep
  • Al het laatste nieuws gemakkelijk delen met je leden
  • Leden met één druk op de knop uitnodigen voor de nieuwe app, dankzij de koppeling met Scouts Online
  • Scouting Nederland app-gedeelte waar iedereen op de hoogte kan blijven van het laatste Scouting Nederland-nieuws
  • Binnenkort ook de zakboekjes voor scouts en explorers weer digitaal beschikbaar via deze app!

Hoe kom ik aan die app?

Wil jouw Scoutinggroep gebruik gaan maken van deze app? Stuur deze pagina dan naar één van jouw bestuursleden om deze aan te vragen of vul het formulier onderaan deze pagina zelf in als je in het bestuur van jouw Scoutinggroep zit. Het Landelijk team Communicatie maakt dan het beheergedeelte voor jouw groep aan. Ons advies is om de app dan eerst helemaal in te richten en naar wens te maken voor je de andere leden van je Scoutinggroep uitnodigt om de app te gaan gebruiken. Download hieronder de app gelijk op je telefoon!

Stap-voor-stap handleiding

Hieronder download je een handleiding voor het beheergedeelte. Binnenkort voegen we hier materialen toe om de app bij jouw Scoutinggroep onder de aandacht te brengen. Hij werkt tenslotte het beste, als iedereen 'm gebruikt! We raden alle Scoutinggroepen voor nu aan om alvast te starten met het inrichten zodat je bij het activeren van de koppeling met Scouts Online helemaal klaar bent voor het versturen van de uitnodigingen.

Kost de app geld (met upgrade)?

Het gebruik van de basisfuncties van de Scoutingapp is voor alle Scoutinggroepen gratis! Je kunt ook plusmodules toevoegen aan de Scoutingapp. De kosten voor deze modules komen wel voor de rekening van je Scoutinggroep. De plusmodules zorgen ervoor dat je nog makkelijker kunt communiceren via de app en de app wordt interactiever. Zo kun je communiceren in groepen of reacties plaatsen op berichten in de app. De nieuwe functies bestaan onder andere uit een interactieve groepenmodule, een prikbordmodule waarmee je foto’s of berichten kunt delen en een verjaardagsmodule zodat je niemands verjaardag meer mist.

Kleine lettertjes

Met het aanvragen van een account voor de Scoutingapp ga je akkoord met de gebruikersvoorwaarden. Deze voorwaarden en de privacyverklaring kun je hieronder bekijken.

App aanvragen

De app kan voor een Scoutinggroep aangevraagd worden door één van de bestuursleden van de groep. Deze persoon kan hieronder het formulier invullen en wordt de eerste beheerder van de app. Later meer beheerders toevoegen is uiteraard mogelijk. Wanneer de app voor je wordt aangemaakt, zul je ook in de appbeheerders groep terecht komen. Dit is in een aparte omgeving van de Scouting Nederland app waarin je met andere beheerders kunt praten en kunt beleven hoe de Plus versie van de app eruit ziet.

Dit nummer kun je vinden in Scouts Online.

Nieuws en Updates

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws van Scouting Nederland? Voeg dan de RSS feeds van onze Nieuws- en Updatespagina's toe aan jouw app.

Voeg hiervoor een 'Nieuws en Blogs' module toe aan de app, klik vervolgens op 'RSS FEED' en voeg daarin één van deze links aan toe:

Als je allebei de feeds in de app wilt, doorloop je de stappen nogmaals en voeg je de andere link toe.

Twijfels of vragen?

Weet je niet zeker of deze app iets voor jouw Scoutinggroep is, of twijfel je nog of jullie hem willen gebruiken? Leg je vragen gerust voor bij Landelijk team Communicatie door te mailen naar communicatie@scouting.nl. We denken graag met je mee!

Plusmodules in de Scoutingapp

Met de basisfuncties, zoals de agendamodule, nieuwsmodule en fotomodule is ...

Ondersteuning