Insignes

Scouting is niet alleen een leuke vrijetijdsbesteding, de jeugdleden leren er ook veel. Elke opkomst leert een welp weer iets, soms ook door zijn rol als helper of gids. Om te laten zien dat je als welp veel leert, zijn er de vaardigheidsinsignes. De insignes zijn gebaseerd op de acht activiteitengebieden en de progressiematrix. Voor elk activiteitengebied is er minimaal één insigne beschikbaar.

In totaal zijn er achttien verschillende insignes voor welpen. Zo zit er voor elke welp wel één bij die hem leuk lijkt. Voor de oudste welpen zijn er nog vijf insignes gemaakt, als extra uitdaging en als voorbereiding op hun tijd bij de scouts.

Insigne-eisen

In het Welpenkompas lees je hoe je de insignes voor de welpen kunt gebruiken. Je kunt de eisen van de verschillende insignes hieronder downloaden en er is een handig Excel-document beschikbaar waarin je kunt bijhouden wie van je welpen welk insigne op welk niveau heeft behaald. Daarnaast is er toelichting beschikbaar die meer informatie geeft over het gebruik van de drie niveaus.

Waar horen de insignes op je Scoutfit?

Op de afbeelding hieronder kun je zien welke tekens waar horen op de Scoutfit voor welpen en hun leiding.

De insignes kun je bestellen bij de ScoutShop.

Scoutingspel