Tijdelijke insignes

Elk jaar kunnen leden één of meerdere insignes halen die maar tijdelijk beschikbaar zijn. Limited edition dus! Op deze pagina lees je welke je op dit moment kunt aanbieden aan jouw jeugdleden.

Tijdelijk insigne voorjaar 2023: Duurzaamheid

Duurzaamheid past goed bij Scouting. Bij Scouting doen we onze activiteiten vooral in de natuur en dat willen we in de toekomst ook kunnen blijven doen. Scouts zijn de leiders van de toekomst. Door scouts op een informele manier kennis en vaardigheden mee te geven die kunnen bijdragen aan een betere en duurzame wereld, draagt Scouting in Nederland een steentje bij aan die betere toekomst.

Het tijdelijk vaardigheidsinsigne Duurzaamheid kan door individuele leden en speltakken van alle leeftijdsgroepen gedaan worden én kan voor liefhebbers een opstapje zijn om deel te nemen aan de Champions for Nature Challenge (zie onderaan iedere insignebeschrijving).

Tijdelijk insigne najaar 2022 - Binnenvaart

Veel watergroepen komen met enige regelmaat binnenvaartschepen tegen tijdens hun opkomsten en kampen. In 2021 is Scouting Nederland een samenwerking aangegaan met het Nederlandsch Binnenvaartbureau. Binnenvaart en (water)scouting hebben best een aantal raakvlakken. Speciaal voor deze gelegenheid is er een tijdelijk insigne ontworpen waar je de komende tijd aan kunt werken. Dankzij een subsidie van het Nederlands Binnenvaartbureau hebben een een tijdelijk insigne Binnenvaart kunnen ontwikkelen, dat interessant is voor zowel waterscouts als alle andere scouts.

De eisen voor dit insigne zijn zo beschreven dat je er flexibel mee aan de slag kunt, afhankelijk van de huidige maatregelen en afspraken binnen jouw gemeente, groep en speltak. Jeugdleden kunnen zelfstandig vanuit huis werken aan het insigne, maar je kunt er ook met de hele speltak samen mee aan de slag.Heel veel plezier!

Op deze pagina staan alle insigne-bladen. Eén voor alle speltakken en daarna voor alle speltakken een eigen insigneblad.

Tijdelijk insigne voorjaar 2022: ICT

ICT staat voor Informatie- en CommunicatieTechnologie, het neemt een steeds belangrijkere rol in onze samenleving. Het is dus goed om daar eens samen met jouw jeugdleden bij stil te staan en aan de slag de gaan met de enorme hoeveelheid leuke spelideeën die daar bij horen.

Tijdelijk insigne najaar 2021: Weer naar buiten

Na een jaar vol lockdowns en thuisopkomsten gaan we eindelijk weer naar buiten!Speciaal voor deze gelegenheid is er een tijdelijk insigne 'Weer naar buiten' ontworpen waar je dit voorjaar aan kunt werken.Overleven in, met en van de natuur staan hierin centraal.

De eisen voor dit insigne zijn zo beschreven dat je er flexibel mee aan de slag kunt, afhankelijk van de huidige maatregelen en afspraken binnen jouw gemeente, groep en speltak. Jeugdleden kunnen zelfstandig vanuit huis werken aan het insigne, maar je kunt er ook met de hele speltak samen mee aan de slag. Heel veel plezier!

Scoutingspel