Veelgestelde vragen over de Grote Clubactie

Hieronder vind je een overzicht van de veelgestelde vragen over de Grote Clubactie. Dit overzicht wordt regelmatig bijgewerkt naar aanleiding van vragen van Scoutinggroepen en nieuwe ontwikkelingen. Kun je het antwoord op je vraag niet vinden? Stel hem dan aan Landelijk team Communicatie of de servicedesk van de Grote Clubactie.

Veelgestelde vragen Grote Clubactie

• Het is niet erg om met meerdere verenigingen mee te doen aan onze actie. De lotprijs ligt relatief laag en je zit niet snel in elkaars vaarwater. De ervaring leert dat lotenkopers bereid zijn om van meerdere verenigingen in hun omgeving een lot te kopen. Door de online verkoopmogelijkheden van de Grote Clubactie is je bereik daarnaast veel groter, je bent niet afhankelijk van de voordeuren in jouw dorp / stad.

• Nee, je doet de aanmelding per Scoutinggroep en kan daarna per speltak subgroepen aanmaken met daarin de verkopende leden. Zo heb je altijd een overzicht welke speltakken hoeveel verkocht hebben en wie de topverkopers van elke speltak zijn.

• Alle informatie over deelname aan de Grote Clubactie kun je vinden op de speciale Scoutingpagina van de Grote Clubactie.

• Een lot kost €3,- per stuk en hiervan gaat 80% naar jullie clubkas. Afgelopen jaar haalden 130 deelnemende Scoutinggroepen, gemiddeld €2.180,- op. De top 5 scoutinggroepen haalden tussen de €6.700 en €9.200,- euro per groep op. Wil jij zien wat jullie vereniging zou kunnen ophalen? Hiervoor is een handige rekenmodule ontwikkeld.

• Deelname is gratis. Pas wanneer je verkoopmaterialen gaat bestellen, belasten wij de verzendkosten hiervan door. (max. € 7,50 verzendkosten per bestelling) en wanneer je hogere oplages wilt ontvangen worden deze doorbelast. Je hebt dus zelf in de hand of en hoeveel kosten je wilt maken.

• Dat kan op verschillende manieren. Kopers kunnen aan de deur een lot kopen en vullen online, of met pen een machtigingsformulier in. Daarnaast kan je ook een verkooplink delen via bijvoorbeeld e-mail, social media en Whatsapp.Benieuwd naar alle mogelijkheden? Bekijk dit filmpje.

• Nee, voor Scoutinggroepen die al meedoen verandert er niets. De procedures, verkoopperiodes en niet te vergeten de opbrengst blijven gelijk!

• De precieze voorwaarden voor de Nationale Scoutingloterij en of het al dan niet weer verplicht wordt voor een bijdrage van het Scouting Nederland Fonds, wordt nu besproken. Er zullen nieuwe voorwaarden opgesteld worden en deze zullen we uiteraard delen zodra hier meer over bekend is.