De Scoutingapp krijgt nieuwe functies

Met de basisfuncties, zoals de agendamodule, nieuwsmodule en fotomodule is de Scoutingapp al van toegevoegde waarde voor Scoutinggroepen. Met de nieuwe functies gaat er nog een schepje bovenop. Vanaf 28 februari komen de nieuwe functies beschikbaar in de app!

Plusfuncties

Met de basisfuncties, zoals agendamodule, nieuwsmodule en fotomodule is de Scoutingapp al van toegevoegde waarde voor Scoutinggroepen. Met de plusfuncties komt er nog een schepje bovenop. Deze functies zorgen ervoor dat je nog makkelijker kunt communiceren via de app en de app wordt interactiever. Zo kun je communiceren in groepen of reacties plaatsen op berichten in de app. De nieuwe functies bestaan onder andere uit een interactieve groepenmodule, een prikbordmodule waarmee je foto’s of berichten kunt delen en een verjaardagsmodule zodat je niemands verjaardag meer mist. Je kunt met deze nieuwe mogelijkheden onderling communiceren in groepen of reacties plaatsen op berichten in de app.

Kosten

Scouting Nederland dekt de kosten voor de basisfuncties van de Scoutingapp voor alle Scoutinggroepen. Jullie kunnen als groep zelf beslissen of jullie extra plusfuncties willen aanschaffen. De modules die jullie aanschaffen komen voor jullie eigen rekening. De modules hebben verschillende prijzen, afhankelijk van de grootte van de module. Jullie hebben ook de mogelijkheid om een pluslicentie aan te schaffen, dan kopen jullie alle modules in één keer voor een vast bedrag per maand.

Voordat jullie beslissen welke modules jullie willen aanschaffen, kunnen jullie gebruik maken van een proefperiode voor de pluslicentie. Zo kunnen jullie alle nieuwe modules eerst twee weken lang kosteloos testen. Een overzicht van de plusfuncties en kosten per module vind je hier.

Sponsormodule

Eén van de handigste modules die willen we uitlichten is de sponsormodule. Via deze module kun je een sponsor de mogelijkheid geven zichzelf te promoten in de Scoutingapp. Je kunt zelf beslissen waar in de app de afbeelding van jullie sponsor zichtbaar is. Het is ook mogelijk om meerdere sponsoren ruimte te geven op verschillende plekken in de app. Via deze module kun je een deel van de kosten van de plusfuncties terugverdienen!

Nieuwe mogelijkheden rondom ledenprofielen

Vanaf 28 februari kunnen appbeheerders de ledenprofielen van jullie Scoutinggroep zichtbaar maken in de app. Door de ledenprofielen zichtbaar te maken kunnen leden, ouders en leiding eenvoudiger met elkaar communiceren. Iedereen met een account in de Scoutingapp kan zelf zijn eigen privacy-instellingen in de app aanpassen en beheren. Zo kunnen leden zelf beslissen welke gegevens zij zichtbaar willen maken voor anderen. Daarnaast hebben we er standaard voor gezorgd dat ‘persoonsgegevens’ alleen in te zien zijn met een extra beveiligingsstap in de vorm van een code die leden zelf moeten instellen.

Webinar

Op 13 maart geeft William van de appontwikkelaar Socie om 20.00 uur een webinar. ‘De Scoutingapp uitgebreid: nieuwe mogelijkheden’. De webinar vindt plaats tijdens de besturenmaand in maart. In een uur neemt William je mee langs de nieuwe mogelijkheden die de plusfuncties bieden. De webinar is voor appbeheerders, contactpersonen communicatie en andere geïnteresseerden die de Scoutingapp graag willen gebruiken of al gebruiken.

Meer informatie over de besturenmaand en hoe je kunt aanmelden voor de webinar vind je via deze link.