NIEUW: Plastic Soep - jaarinsigne 2024

Duurzaamheid is super belangrijk bij Scouting. We spenderen veel tijd buiten in de natuur, en het is onze missie om dat ook in de toekomst te blijven doen. Je kan vanaf NU aan de slag met insigne Plastic Soep, hét jaarinsigne van 2024! Door de jeugdleden spelenderwijs meer te leren over duurzaamheid, geven we scouts in Nederland de tools om bij te dragen aan een wereld die beter en duurzamer is.

Dit insigne gaat over Plastic Soep, een ander begrip voor al het afvalplastic om ons heen, op het land als in het water. Dit insigne is gebaseerd op het insigne “Plastic Tide Turners” van het Earth Tribe programma, dat is een wereldwijd insigne van WOSM voor jeugd en jongeren die zich inzetten voor de strijd tegen plastic vervuiling in rivieren, meren en oceanen. De vrijwilligers van Landelijk team Spel hebben deze vertaald en aangepast naar het Nederlandse Scoutingspel. Voor iedere speltak is een eigen activiteitenpakket!