Na ruim 40 jaar afscheid hoofdkantoor in Leusden

Het is nu definitief: Scouting Nederland gaat verhuizen! Deze week heeft Scouting Nederland haar pand aan de Larikslaan in Leusden verkocht. Er is al langer de wens om haar hoofdkantoor te vestigen in Zeewolde, naast de plek waar we kamperen, logeren en evenementen organiseren: het Scoutinglandgoed Zeewolde. Sinds december 1979 is het hoofdkantoor in Leusden gevestigd, nu is het tijd voor een duurzaam gebouw in Zeewolde waar we kunnen werken, vergaderen en elkaar ontmoeten.

De medewerkers en vrijwilligers kunnen nog tot mei 2024 blijven werken in Leusden. De bouw van het nieuwe kantoor op het Scoutinglandgoed start direct na de zomer 2023 en kan naar verwachting in het voorjaar 2024 in gebruik worden genomen. De opbrengst van de verkoop van het huidige hoofdkantoor wordt gebruikt om het nieuwe hoofdkantoor te bouwen.

Op de foto: Voorzitter (Jaap Boot), penningmeester (Philip Komen), Henry Wijdeven en Willem van de Kerkhof (projectontwikkelaar) tekenden de koopovereenkomst.

Het Scoutinglandgoed Zeewolde is een logische plek voor het nieuwe hoofdkantoor. Er komen verschillende functies bij elkaar. Op het landgoed kan er worden gekampeerd en vinden landelijke en internationale evenementen plaats. In het Avonturenhuis kunnen kinderen met en zonder beperking logeren. Op het landgoed staat ook het magazijn met kampeermateriaal en materiaal voor evenementen van de vereniging. In het nieuwe hoofdkantoor kunnen beroepskrachten en vrijwilligers elkaar straks ontmoeten en samenwerken. Ook de Scoutshop met opslag krijgt een plek in het hoofdkantoor. Lees ook eerdere berichtgeving over de verhuizing.