Het buitenlands avontuur begint bij Azimuth!

Het Scoutingavontuur in het buitenland begint bij Azimuth! Azimuth is het nieuwe online platform voor scouts in heel Europa. Bij Azimuth ontmoet je scouts, doe je een oproepje om te swoppen, vind je een kampterrein, Scoutingcentrum of internationaal Scoutingevenement. Je presenteert jezelf als scout, kondigt jouw event aan of nodigt scouts uit om bij jou of met jou te kamperen.

Input van scouts

De informatie op Azimuth komt allemaal van de individuele scouts in Europa. Ook organisatoren van evenementen, beheerders van terreinen, accommodaties en centra kunnen hun informatie plaatsen. Vrijwel alle nationale Scoutingorganisaties van WOSM en WAGGGS doen mee aan Azimuth. Kijk maar eens rond op de site. Daar zie je welke categorieën er zijn en hoe makkelijk het is om te navigeren op een land of te zoeken op onderwerp.

Eenvoudig registreren

Alle leden van WOSM en WAGGGS in Europa kunnen zich registreren om van Azimuth gebruik te kunnen maken. Dus ook alle leden van Scouting Nederland. Registeren gaat eenvoudig en snel. Er worden enkele persoonlijke gegevens gevraagd. Om toegelaten te worden, controleren moderators van Scouting Nederland of je lid bent van Scouting Nederland. Als je een @scouting.nl mailadres hebt en je daarmee registreert, word je automatisch toegelaten en kun je aan de slag. Dat is dus helemaal makkelijk.

Geregistreerd en dan…

Als je registratie in orde is en je je profiel hebt ingevuld met een profielfoto en meer persoonlijke informatie, kan het avontuur beginnen. Er is een eenvoudig menu zodat je gericht kunt zoeken op categorie, land, datum en zelfs afstand. Vinden gaat makkelijk door in te zoomen op de kaart van Europa en op de pointers te klikken. En natuurlijk kun je oproepjes plaatsen of jouw evenement, terrein of activiteit erop plaatsen. Je kunt ook je clubhuis als verhuuraccommodatie aanprijzen of vertellen dat je naar een internationaal kamp gaat. Zo bouw je aan je eigen Europese netwerk voor je eigen internationale Scoutingzaken.

Kijk voor meer internationale avonturen op Internationale contacten / partnerships