Een Conscribo administratiepakket voor verenigingen

Wil je een administratiepakket wat echt aansluit op de behoefte van een Scoutingvereniging? Dat begrijpt dat je samen met andere bestuurders een administratie voert, dat je als vereniging geen klanten maar leden hebt, geen verkoop en inkoop, maar contributies en declaraties? Dan kan Conscribo iets voor jouw groep betekenen!

Conscribo biedt een volledig administratiepakket gemaakt voor en door verenigingsbestuurders. In het pakket kun je een degelijke boekhouding voeren, contributie innen en verwerken, factureren, ledenadministratie voeren, e-mailen en heel veel meer.

Conscribo richt niet op bedrijven met klanten, inkoop en verkoop, maar op verenigingen met leden, contributies en declaraties. Jouw vereniging is geen bedrijf, en Conscribo snapt dat. In Conscribo werk je niet alleen, maar kan ieder bestuurslid zijn eigen taken uitvoeren waarbij alle gegevens gelijk op de juiste plaats terecht komen. In samenwerking met Scouting Nederland krijgen Scoutingverenigingen 20% korting op de abonnementen van Conscribo! Ga naar de website van Conscribo.

Leg het me uit

Heb je hulp of begeleiding nodig? Ook de Conscribo helpdesk weet hoe een vereniging werkt en helpt graag telefonisch met schermovername of per e-mail. Kost overschakelen of inwerken moeite? Conscribo helpt en denkt graag met je mee, en biedt een gratis telefonisch introductiegesprek en inrichtingsondersteuning. Daarnaast is het mogelijk om de inrichting en het opstarten door Conscribo te laten uitvoeren, zodat je snel aan de slag kunt. Ook organiseert Conscribo jaarlijks een workshop voor nieuwe penningmeesters van Scoutingverenigingen, waarin de basis van het boekhouden en het gebruik van Conscribo toegelicht worden.

Zien!

Wil je kijken of de administratie van jouw vereniging beter kan, en of Conscribo daar aansluit? Probeer een of maak een om het er over te hebben. We bieden bijvoorbeeld de mogelijkheid om tijdens een volledig vrijblijvend inrichtingsgesprek een demonstratieadministratie naar jouw vereniging in te richten, zodat je een goed beeld krijgt van de werkwijze en mogelijkheden van het pakket.

Over Conscribo

In 2007 is Conscribo (wat “samenstellen” betekent) gestart met een boekhoudpakket gemaakt voor kleinere en grotere verenigingen. Vanuit de werkwijze van een penningmeester, die te maken heeft met contributie, declaraties. Dit in plaats van traditionele pakketten, die denken in inkoop en verkoopfacturen.

Inmiddels is Conscribo uitgegroeid tot een volledig administratiepakket met toevoegingen als b.v. een geïntegreerde ledenadministratie en mailing. Hierbij is samenwerken mogelijk maken tussen de verschillende rollen binnen een vereniging het belangrijkste speerpunt. Omdat het pakket volledig door bestuurders van verenigingen is ontworpen, en Conscribo goed probeert te luisteren naar feedback van verenigingen, sluit het pakket goed aan bij de behoeften van groepsbestuurders. Op dit moment bedient Conscribo rond de 1.000 klanten uiteenlopend van kleine ‘Verenigingen van Eigenaars’ en ZZP-ers tot administratiekantoren en bonden.

Meer groepsvoordeel voor scouts vind je op scouting.nl/groepsvoordeel!