Cursus Motordrijver

In januari start een nieuwe cursus die opleidt voor de kwalificatie Motordrijver Wachtschip of voor Motordrijver Sleper/Motorboot. Bij de inschrijving in Scouts Online geef je aan welke kwalificatie je wil gaan behalen. De cursus motordrijver bestaat uit 7 lesavonden en 1 avond theorie-examen. De theorie-examendatum is gepland op 17 maart. De lesavonden zijn op vrijdagavond van 20:00 tot 21:45. De eerste instructieavond is op vrijdag 13 januari 2023 en de laatste instructieavond is gepland op 10 maart 2023. Op 17 en 24 februari is er geen instructie i.v.m. de voorjaarsvakantie.

Voor deze cursus Motordrijver nieuwe stijl kunnen maximaal 6 leden van 1 scoutingvereniging zich inschrijven (Stuur een e-mail wanneer er meer dan 6 kandidaten zijn in jouw groep).

In de periode tot het theorie-examen zijn er 3 thuisopdrachten die zelfstandig moeten worden uitgevoerd door de cursist. Na het behalen van het theorie-examen én nadat alle 3 de thuisopdrachten zijn ingeleverd en met minimaal een voldoende zijn beoordeeld, wordt er een afspraak gemaakt met de cursist voor de planning van het praktijkexamen dat op het eigen wachtschip of sleper/motorboot wordt afgenomen.

Een link voor de online classroom in Teams wordt je voor iedere les per e-mail toegestuurd.

Inschrijven voor de cursus kan vanaf 17 jaar via Scouts Online

• Tijdstip: Hele dag