Regionale Scoutingwedstrijden

Ieder jaar vinden in verschillende regio's de regionale Scoutingwedstrijden voor de leeftijdsgroep scouts plaats. De winnaars van de regionale Scoutingwedstrijden mogen vervolgens meedoen aan de landelijke Scoutingwedstrijden. Om de regio's bij de organisatie van deze dag te ondersteunen, wordt ieder jaar een spelbrochure ter beschikking gesteld.

Thema 2024

De spelbrochures voor regioactiviteiten staan dit jaar qua thema en activiteiten in het teken van het spelthema ‘‘De klok tikt door!’. Dit spelthema is gekozen om op een speelse manier aandacht te besteden aan duurzaamheid en het goed omgaan met natuur en milieu voordat het te laat is. Het thema dient daarbij als een rode draad die als basis dient voor het thema en de activiteiten van landelijke en regionale activiteiten, zoals de Bever-Doe-Dag, de Jungledag en de regionale Scoutingwedstrijden.

Dit spelthema is de inspiratie geweest voor het themaverhaal en de activiteiten van de RSW. Een themaverhaal is een belangrijk hulpmiddel om het weekend een kapstok te geven.

Ben jij regio-organisator?

Regioactiviteiten zijn groter en uitdagender dan activiteiten die scouts normaal in hun eigen groep doen. Als regio-organisator heb je een grote rol bij de organisatie van deze activiteiten. Op de pagina voor regio-organisatoren vind je informatie over de functie, het ontwikkelen van je competenties en het behalen van je kwalificatie als regio-organisator.

Scoutingspel