Bever-Doe-Dag

Ieder jaar kan er in de verschillende regio's een Bever-Doe-Dag worden georganiseerd voor alle bevers uit de regio. Om de regio's bij de organisatie van deze dag te ondersteunen, wordt ieder jaar een spelbrochure ter beschikking gesteld.

Thema 2024

De spelbrochures voor regioactiviteiten staan dit jaar qua thema en activiteiten in het teken van het spelthema ‘‘De klok tikt door!’ Dit spelthema is gekozen om op een speelse manier aandacht te besteden aan duurzaamheid en het goed omgaan met natuur en milieu voordat het te laat is. Het thema dient daarbij als een rode draad die als basis dient voor het thema en de activiteiten van landelijke en regionale activiteiten, zoals de Bever-Doe-Dag, de Jungledag en de regionale Scoutingwedstrijden. Dit spelthema is ook terug te vinden in het themaverhaal en de activiteiten van de Bever-Doe-Dag.

Deze Bever-Doe-Dag ziet Stuiter dat Keet en Fleur Kleur de dorpsboom willen gaan verven, zodat deze mooi versierd is voor het dorpsfeest, maar een boom verven dat mag toch niet. Gelukkig zijn Sterre en Steven net bezig met het opruimen van de boot en hebben allemaal dingetjes over, daarmee kunnen ze een extra versierboom maken om naast de echte boom neer te zetten. De andere bewoners van Hotsjietonia willen daar graag bij helpen en hebben ook nog oude spulletjes die gebruikt kunnen worden voor de versierboom.

Ben jij regio-organisator?

Regioactiviteiten zijn groter en uitdagender dan activiteiten die bevers normaal in hun eigen groep doen. Als regio-organisator heb je een grote rol bij de organisatie van deze activiteiten. Op de pagina voor regio-organisatoren vind je informatie over de functie, het ontwikkelen van je competenties en het behalen van je kwalificatie als regio-organisator.

Scoutingspel