Internationale Scoutingfeestdagen

Scout Scarf Day

Het idee van "Scout Scarf Day" op 1 augustus is dat alle actieve en voormalige scouts hun Scoutsdas in het openbaar dragen om de "Spirit of Scouting" zichtbaar te maken: Eens een scout - altijd een scout! De datum van het evenement herdenkt het allereerste Scout Camp op Brownsea Island in 1907. Natuurlijk is de das slechts een symbool, maar een sterk symbool voor de scoutsbelofte en voor onze missie om de wereld een beetje beter achter te laten dan we hem hadden aangetroffen.

World Thinking Day (Denkdag)

Al sinds 1926 wordt elk jaar op 22 februari Wereld Denkdag gevierd (World Thinking Day). Dit is een dag van internationale vriendschap. Het is tevens een kans om stil te staan bij de kwesties die scouts in de wereld van vandaag bezighouden. Van origine wordt dit door meisjesgroepen gevierd. Wereldbond WAGGGS biedt ieder jaar een activity pack aan.

Baden Powell Dag

Baden-Powelldag valt op 22 februari, de verjaardag van zowel Robert Baden-Powell (de oprichter van scouting) als zijn vrouw Olave Baden-Powell, die beiden veel voor de Scoutingbeweging betekend hebben. Baden-Powelldag wordt gevierd en herdacht door scouts over de hele wereld. Van origine is het een feestdag voor de jongens in scouting. De meisjes in scouting vieren sinds 1932 op diezelfde dag World Thinking Day (Denkdag).

Archief World Thinking Day

Op deze pagina staan oudere activiteitenpakketten van eerdere World Thinkin...

Scoutingspel