Nationale Kinderherdenking

Vrijwel iedere Scoutinggroep in Nederland herdenkt op 4 mei de gevallenen tijdens oorlogen. Sommige groepen hebben een eigen herdenking, andere ondersteunen bij een lokale of regionale herdenking en Scouting Nederland ondersteunt bij de nationale herdenking in Amsterdam. Sinds enkele jaren ondersteunen scouts uit Den Haag en omgeving ook de Nationale Kinderherdenking in Madurodam. Wist je dat Madurodam het vrolijkste oorlogsmonument van Nederland is? Sinds de opening is het een levende herinnering aan oorlogs- en verzetsheld George Maduro. De Nationale Kinderherdenking wil meer welpen de kans geven om aanwezig te zijn bij dit evenement en biedt twee programma’s aan! Doen jouw welpen ook mee?

• Tijdstip: Hele dag
Categorie: Nationaal evenement / landelijke ledenactiviteit