Trainingen Scouts Online en Joomla! in 2021

Ook in 2021 organiseert Landelijk team Internet weer verschillende trainingen voor Scouts Online en Content Management Systeem Joomla! De trainingen vinden online plaats en zijn gratis toegankelijk. Aanmelden kan eenvoudig via Scouts Online.

Scouts Online trainingen

De administratieve applicatie van Scouting Nederland heet Scouts Online. Scouts Online (SOL) bestaat uit verschillende modules. Je kunt een training volgen voor:

• Ledenadministratie (basistraining)
  • Financiële module
  • Evenementen- en trainingsmodule
  • Verhuurmodule

Joomla! trainingen

Binnen Scouting in Nederland wordt veel gebruik gemaakt van Content Management Systeem (CMS) Joomla! Met Joomla! werk je eenvoudig samen aan de website van je groep, regio of activiteit. Voor Joomla!-websites zijn Scoutinglay-outs beschikbaar en kun je gebruik maken van de ondersteuning van Team internet, onder andere in de vorm van een training. In de training komen verschillende onderwerpen aan bod, afgestemd op de wensen en behoeften van de deelnemers.

Data

• Zaterdag 16 januari (middag) vanaf 13:00 uur is er een digitale inloopmiddag. De instructie met hoe je kunt deelnemen aan deze online training, ontvang je ongeveer een dag van tevoren. Inschrijven voor deze training doe je via Scouts Online
  • Zondag 28 februari (middag) vanaf 13:00 uur is er een digitale inloopmiddag. De instructie met hoe je kunt deelnemen aan deze online training, ontvang je ongeveer een dag van tevoren. Inschrijven voor deze training doe je via Scouts Online

Informatie en inschrijven

Wil je meer informatie over de trainingen? Stuur een mailtje naar trainingen@ti.scouting.nl. Deelname aan de trainingen is gratis en alle trainingen worden online gegeven of als de coronamaatregelen het weer toelaten op het landelijk servicecentrum in Leusden.  Schrijf je in via de bovenstaande links via Scouts Online.