Steun het 100-jarige Kandersteg International Scout Centre (KISC)

Het Kandersteg International Scout Centre (KISC) bestaat 100 jaar! Dat is deze zomer gevierd met de Kander 100 Mini Jamboree waaraan 1.600 jongeren uit meer dan 65 landen, waaronder Nederland, hebben deelgenomen. Een prachtig evenement dat draaide om avontuur, internationale vriendschap en duurzame ontwikkeling. Om de toekomst van KISC veilig te stellen zodat daar de volgende 100 jaar nog veel meer jongeren geïnspireerd kunnen raken een betere wereld te creëren, is er een inzamelactie gestart.

Ken jij KISC al?

Het is een magische plek in het hart van de Zwitserse Alpen en biedt jongeren een geweldige plek om vele avonturen te beleven. Het wordt ook wel de permanente mini-jamboree genoemd omdat het scouts samenbrengt van verschillende nationaliteiten en diverse culturen en achtergronden. Je maakt er nieuwe internationale vriendschappen en inspireert elkaar om een betere wereld te creëren.

Steun KISC

Al sinds de oprichting van KISC in 1923 zijn Nederlandse scouts betrokken geweest bij de ontwikkeling van het centrum. Je kunt Nederlandse scouts ook echt de founding fathers noemen. Vele Nederlandse scouts bezoeken KISC als jeugdlid of leiding, als vrijwilliger om pinkie* te worden of om mee te doen aan een Dutch Work Party.**

Hierom hebben Nederlandse scouts nu ook het initiatief voor een inzamelactie genomen. Je kunt twee concrete doelen steunen. De gastenkeuken in de Kanderlodge is toe aan een renovatie en op het dak kan het aantal zonnepanelen uitgebreid worden. Voor de gastenkeuken en de zonnepanelen is een totaalbedrag van €50.000 nodig. Uitgebreide informatie en de verschillende donatiemogelijkheden vind je hier.

Neem ook eens een kijkje op de website van KISC en breng een bezoek aan deze magische plek.

*Pinkies: Vrijwilligers die 3 maanden, 12 maanden of het zomerseizoen werkzaam zijn op KISC.

** Dutch Work Party: Een groep scouts die in een specifieke week vrijwilligerswerk verzet. Soms zelfs twee keer per jaar. Het concept van die week is 3 dagen hard werken en 3 dagen leuke dingen doen. (Aanmelden kan via SOL).