Scoutinggroep Dirk Vink haalt ruim € 2.000 op voor vluchtelingenwerk

Scoutinggroep Dirk Vink uit Huis ter Heide heeft op zaterdag 17 juni mee gedaan aan de ‘Nacht van de Vluchteling’ in Amersfoort. Dit landelijke evenement is een initiatief van Stichting Vluchteling, een noodhulporganisatie die levensreddende hulp biedt aan vluchtelingen in ernstige humanitaire crises. De Scoutinggroep maakte een nachtwandeling van 10 kilometer waarmee zij ruim € 2.000 hebben opgehaald voor het goede doel.

Eén van de deelnemers is Milan. Zijn moeder is jaren geleden als vluchteling naar Nederland gekomen. Voordat het startsein werd gegeven, kreeg Milan de gelegenheid te vertellen waarom hij, samen met zijn Scoutinggroep, het zo belangrijk vindt om zich in te zetten voor vluchtelingen. Vervolgens kon de groep beginnen aan de pittige wandeltocht. De temperatuur was hoog en na een paar kilometer begonnen enkele scouts de benen en voeten al goed te voelen. Desondanks heeft de hele groep de tocht goed volbracht en werden zij na de finish beloond met een prachtige medaille. Met een goed gevoel over hun mooie prestatie konden de Dirk Vink-leden op de thuisbasis in Huis ter Heide lekker uitrusten op z’n scouts rond een kampvuur.

Meer lezen over de Nacht van de Vluchteling of wil je volgend jaar ook meedoen met jouw scoutinggroep? Kijk dan op Nacht van de vluchteling.

Fotocredits:
Scoutinggroep voor Koppelpoort Amersfoort: Wendy Dekker-Garms