Scouting Nederland organiseert 17th European Guide and Scout Conference

Op 24 juni is op het landelijk servicecentrum de Memorandum of Understanding voor de Europese Conferentie 2022 (EC2022) ondertekend. Scouting Nederland heeft de eer gekregen om in de zomer van 2022 de 17th European Guide and Scout Conference van WAGGGS en WOSM te faciliteren in Rotterdam. Tijdens deze conferentie komen Scouts uit heel Europa samen in Rotterdam om te praten over en plannen te maken voor de toekomst van Scouting in Europa. Met de ondertekening van de MoU is de samenwerking formeel vastgelegd.

Wie wat waar?

Deze conferentie vindt elke drie jaar plaats en zal volgend jaar plaatsvinden van 21 tot en met 27 juli in De Doelen in Rotterdam. De WOSM en WAGGGS verzorgen de inhoud van deze conferentie. Scouting Nederland is als host verantwoordelijk voor het regelen van de locatie van de conferentie en voor het organiseren van verschillende activiteiten rondom de conferentie zoals de opening, avondprogramma’s en ontspanning tussendoor.