Scouting Cornelis de Houtman wint Kaagcup Zeilwedstrijden 2022

Op vrijdag 27 en zaterdag 28 mei werd de 45ste editie van de Kaagcup georganiseerd. Aan de zeilwedstrijden op de Kagerplassen deden deze editie 1700 scouts mee met zo’n 330 boten. Het grootst aantal deelnemers ooit.

Op vrijdag zijn de kwalificatiewedstrijden gezeild die bepaalden in welk veld (op welk niveau) de deelnemers de zaterdagwedstrijden zouden starten. Per veld waren drie prijzen te verdienen. De Scoutinggroep die met drie of meer lelievletten meedeed en bij alle sessies de beste resultaten heeft behaald, wint de Kaagcup Wisselprijs. Scouting Cornelis de Houtman uit Gouda won dit jaar nam de Wisselprijs in ontvangst. De Hubertus-Brandaan uit Voorburg en Scouting Sagara Satrya’s uit Oegstgeest werden tweede en derde.

Wedstrijdleider Angela Schubert kijk tevreden terug op het evenement: “Na twee jaar zonder Kaagcup, door corona, hebben we dit jaar eindelijk weer een editie kunnen organiseren. Dat onze deelnemers er enorm naar uitkeken, was wel te zien in het recordaantal inschrijvingen voor dit jaar. Iedereen was dan ook erg enthousiast, zelfs de harde wind tijdens dit weekend mocht voor de meeste deelnemers de pret niet drukken.”

Alle uitslagen van de Kaagcup 2022 vind je hier: