Scouting Beuningen ’76 geeft cheques aan Rode Kruis

Op zaterdagochtend 11 juni stond er weer een leuke Scoutingopkomst op de planning voor veel leden van Scouting Beuningen ’76. Wat zij echter nog niet wisten, is dat er iets bijzonders te gebeuren stond! Terwijl de bevers druk bezig waren met het EHBO-thema, de welpen stand-in-de-mand speelden, de scouts druk waren met het verslaan van hun ouders met archery tag en de explorers langzaam binnendruppelden kwam daar opeens een grote bus het terrein op rijden. Het was de bus van het Rode Kruis!

De bus parkeerde midden op het terrein en alle kinderen werden gevraagd om naar de bus te komen. Er mochten namelijk twee mooie cheques uitgereikt worden aan het Rode Kruis namens Scouting Beuningen ’76! Eén cheque voor het Nederlandse Rode Kruis à €1.000 en één cheque voor de afdeling Beuningen van het Rode Kruis à €150. Wat een verrassing!

Deze mooie bedragen zijn opgehaald tijdens de coronaperiode. Omdat de leden van Scouting Beuningen ‘76 destijds niet fysiek naar Scouting mochten, had de leiding allemaal opdrachten bedacht om thuis uit te voeren. Met deze opdrachten konden de leden uiteindelijk een badge verdienen!

Bij een speciale periode hoort natuurlijk een speciale badge. Welpenleiding Wido Beukhof liet dit zich geen tweede keer zeggen. Hij ontwierp een super toffe badge speciaal voor de thuisopkomsten: de Stay@home-badge! Om de kosten zo laag mogelijk te houden werd deze badge ook gedeeld onder ander Scoutinggroepen in Nederland. Als er meer groepen interesse hadden, dan kon er misschien wel een grotere oplage besteld worden. Er bleek veel animo vanuit andere Scoutinggroepen. Zelfs zoveel, dat er uiteindelijk geld overbleef!

Het doel van de badge was nooit om er winst op te maken. De vrijwilligers bij Scouting Beuningen ’76 vonden dan ook dat dit geld een goede bestemming moest krijgen, wat het Rode Kruis geworden is. Het Rode Kruis heeft zich immers hard ingezet tijdens de coronapandemie en kunnen dit geld goed gebruiken om nóg meer mensen te helpen.

Auteur: Kayla de Jager