Scout-In25 voorbereiding start op!

Zoals het er nu naar uitziet is er in september 2025 weer een Scout-In! Hét evenement voor alle vrijwilligers van Scouting om nieuwe inspiratie op te doen en elkaar te ontmoeten. Het landelijk bestuur van Scouting Nederland heeft akkoord gegeven op een haalbaarheidsonderzoek en de komende tijd worden er vrijwilligers gezocht die samen naar de uitvoering van Scout-In gaan kijken. Misschien wel wat voor jou?!

Scout-In werd jarenlang in de oneven jaren, dus elke twee jaar, georganiseerd. Door omstandigheden vond de laatste editie in 2019 voor het laatst plaats. De editie van 2021 moest wegens corona worden vervangen door #ScoutOn, een digitaal event via een livestream. Samen met D&B Eventmarketing wonnen we daarmee zelfs de publieksprijs 'Best Event Award'! In 2023 is Scout-In helaas komen te vervallen. Een team van vrijwilligers en beroepskrachten heeft niet stilgezeten en heeft een mooie nieuwe blauwdruk voor toekomstige Scout-Ins gemaakt.

Het concept voor Scout-In25 wordt verder vormgegeven door het nieuwe vrijwilligersteam dat vanaf nu wordt geworven. Er zal weer een mooie balans gezocht worden tussen het informeel samenzijn en het opdoen van inspiratie en van elkaar leren. Niet alleen om het Scoutingspel levend te houden maar ook hoe om te gaan met de kansen en uitdagingen die voorbij komen bij elke Scoutingvereniging. Wil jij meehelpen om Scout-In tot een succes te maken?