Nationale vrijwilligersprijzen: vertel jouw verhaal en maak kans op € 15.000

Waar word jij heel blij van als vrijwilliger bij Scouting? Waar kon je echt jouw toegevoegde waarde leveren? Als vrijwilliger bij Scouting mag je best wat vaker trots zijn. Deel jouw verhaal, alleen of samen met jouw mede-vrijwilligers, in een eenvoudige vlog. Het team van Nationale Vrijwilligersprijzen daagt je uit om met een vlog van 1 minuut te laten zien wat jouw vrijwilligerswerk echt betekent.

Wat kun je winnen?

Met jouw vlog maak je kans op de hoofdprijs van € 15.000 voor jouw groep. De tweede tot en met de zesde plaats worden beloond met een prijs van € 2.000. Bovendien maken maar liefst 80 organisaties kans op een prijs van € 750. Vorig jaar wonnen vijf Scoutinggroepen al een prijs van € 750. Nog iets leuks, de eerste 15 inzenders winnen een taart! De 35 inzenders daarna krijgen het boeiende JamCultures spel, waarmee je via vragen je organisatiecultuur onder de loep neemt, thuisgestuurd.

Als kers op de taart spelen de nummers één tot en met zes de hoofdrol in een documentaire. Deze genomineerden vol passie delen wat hen drijft in hun vrijwilligerswerk. Presentator Bas Westerweel gaat met hen in gesprek, en filmmaker Ramon Masius brengt in beeld hoe vrijwilligerswerk eraan toegaat. Deze bevlogen reportage speelt een cruciale rol bij het bepalen van de uiteindelijke winnaar.

Workshop vloggen: dinsdag 23 januari om 19.30 uur!

We snappen dat een vlog maken niet voor iedereen een fluitje van een cent is. Daarom helpen we je een handje. Op dinsdag 23 januari van 19.30-21.30 uur is er een online workshop ‘vrijwilligers werven met je vlog’. Zo leer je hoe je een te gekke vlog kunt maken. Een vlog maken is sowieso een goed idee want je kunt ‘m ook inzetten voor je eigen PR om bijvoorbeeld vrijwilligers te werven. Aanmelden voor de workshop doe je hier.

Eenvoudig meedoen

App de vlog naar het telefoonnummer 06 - 83515082 of mail naar vrijwilligersprijzen@nov.nl. Alle benodigde informatie, inclusief handige instructies voor het maken van een vlog, is te vinden op www.vrijwilligersprijzen.nl. Geef bij het insturen van je vlog de categorie aan, in geval van Scouting valt je vlog in categorie 06. Jeugd. Je kunt je vlog insturen tot en met 29 februari 2024.

Nationale Vrijwilligersprijzen

De Nationale Vrijwilligersprijzen zijn onderdeel van Vereniging NOV. NOV behartigt de belangen van het vrijwilligerswerk in Nederland, Scouting Nederland is één van de lid organisaties. Kijk op nationalevrijwilligersprijzen.nl voor meer informatie.