Headerafbeelding

Maart = webinarweken tijdens Besturenmaand

De webinarweken van de Besturenmaand komen eraan! Van 4 maart tot en met 14 maart (week 10 en 11) dompelen we je helemaal onder in de Besturenmaand. Bereid je voor op boeiende avonden, want er staan geweldige webinars op het programma, op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag. We bieden een mix van webinars, waaronder workshops, seminars, ontmoetingen en themacafés. Allemaal online dus, vanuit je luie stoel.

Klap je laptop open en doe mee aan een seminar of workshop over hot topics zoals het werven van vrijwilligers, het "vinden, binden en laten bloeien van jonge vrijwilligers", en het bestuursmodel van Scouting Nederland, waarbij samenwerking op verschillende niveaus centraal staat. Ontmoet gelijkgestemden, deel ervaringen en breid je netwerk uit. Themacafé's belichten één specifiek onderwerp, waar je bestuursleden van andere groepen ontmoet en je vragen kunt stellen of kennis kunt delen. De onderwerpen en thema's van de webinars zijn net zo divers als de activiteiten binnen Scouting. Denk aan onderwerpen zoals aansprakelijkheidsverzekeringen en bewaken, duurzaam beheer van gebouwen, uitvoeren van privacyregels en oudercommunicatie.

Nieuwsgierig naar het volledige programma? Vanaf nu vind je het programma op scouting.nl/evenementen. Mis deze kans niet om je kennis te vergroten, ervaringen te delen en de Scoutingcommunity te versterken tijdens de webinarweken in de Besturenmaand.

Schrijf je gelijk in!

Om je in te schrijven voor een webinar word je doorgelinkt naar een extern eventsysteem. Heb je vorig jaar al meegedaan? Dan heb je al een inlogaccount en kun je die gewoon weer gebruiken. Weet je je wachtwoord niet meer dan kun je met de knop "wachtwoord vergeten" gemakkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen, je ontvang dan een mailtje op het door jou ingevulde mailadres met een nieuw wachtwoord. Let op: soms duurt het een minuutje en check ook even je spambox.

Heb je nog geen account dan kun je je gemakkelijk registreren via de knop: "registeren". Tip: dit werkt het handigst op je laptop. Je ontvangt dan in je mail een bevestiging (let op: ook hierbij geldt, soms duurt het een minuutje en kijk even in je spambox). Door op de link in de mail te klikken (of in je browser te plakken), bevestig je het aanmaken van je account, kun je je wachtwoord instellen en ben je ingelogd!

Wanneer je bent ingelogd zie je meteen de totale planning van alle webinars. Klik op het tijdsblok van het webinar waarvoor jij je wil inschrijven en er opent zich een venster met de toelichting van het webinar. Onderin het scherm vind je een knop om je in te schrijven. En voila, in de planning zie je gemakkelijk voor welke webinars je bent ingeschreven! Je ontvangt op de dag van het webinar een mailtje met daarin de Teamslink om deel te nemen.

Hulp nodig met het inschrijfsysteem?

In deze handleiding vind je een complete uitleg. Kom je er toch niet helemaal uit? Mail dan vrijwilligers Jordi en Avalon van team Webinarweken, ze helpen je graag! Je vindt hun contactgegevens in de handleiding.