Leer boekhouden als een pro

Zet vrijdag 4 februari 20.00 uur alvast in je agenda voor de online workshop boekhouden van Conscribo, speciaal voor penningmeesters van Scoutingverenigingen. In de workshop behandelen we de basis van het boekhouden, hoe je van individuele transacties naar een jaarverslag gaat, hoe je inzicht krijgt in de cijfers, en hoe je de contributie bijhoudt. Dit doen we als uitleg zonder boekhoudpakket en met voorbeelden over hoe dit eenvoudig kan in het Conscribo boekhoudpakket. Daarna is er een praktijkgedeelte met opdrachten in een "workshop administratie" en ruimte om vragen te stellen.

Deze workshop focust op drie onderdelen:

• Basisbegrippen boekhouden
  • Inregelen administratie en inlezen van gegevens vanuit Scouts Online
  • Contributie innen

De workshop is gericht op beginnende penningmeesters, en we proberen de workshop ook nuttig te maken voor penningmeesters die op een andere manier boekhouden dan met Conscribo! Ervaring of gebruik van Conscribo is dus niet nodig. Alhoewel we weten dat een workshop het beste werkt met persoonlijk contact, kunnen we dit gezien de coronamaatregelen, helaas niet op locatie doen. We geven deze workshop dan ook online, met behulp van Zoom. Wil je meedoen? Schrijf je dan in via Scouts Online.

Graag tot ziens op 4 februari!