Hoe los jij een conflict in je Scoutinggroep op?

Bij het netwerk van bemiddelaars kun je leren hoe je omgaat met ruzies en conflicten.

Bemiddelen en eigen ervaringen

Wil jij ook je vaardigheden verbeteren om te bemiddelen? Wil jij beter leren communiceren en conflicten leren oplossen? Houd dan zondagmiddag 18 april van 13.30 tot 16.00 uur vrij en doe mee met onze workshops van het landelijk netwerk Bemiddelen.

Onze bemiddelaars brengen eigen ervaringen in en vertellen hoe ze hun bemiddeling hebben aangepakt. Je krijgt een kijkje in de keuken van onze aanpak, wat er goed is gegaan en wat er beter kan. De voorbeelden worden natuurlijk zonder namen gebracht.

We komen online samen, laat je e-mailadres achter op bemiddeling@scouting.nl met je naam, Scoutinggroep en/of teamnaam en je rol binnen Scouting. We sturen je een linkje om deel te nemen.

Workshops, brengen en halen en conflicten

We organiseren break-outrooms met elk een bemiddelaar die zijn of haar ervaringen met bemiddeling vertelt. Je mag vragen stellen en voorstellen doen hoe jij het probleem aangepakt zou hebben. Je hoeft niet vooraf te kiezen, we organiseren vier workshops die je allemaal kunt volgen.

We willen als bemiddelaars graag vertellen hoe wij de bemiddeling aanpakken. We willen ook graag horen wat je eigen succesvolle ervaringen zijn met bemiddelen. Of wat minder goed gelukt is. Ook daarvan kunnen we leren. Wij staat open voor jouw suggesties.

Conflicten komen overal voor. Waar je ook kijkt zal je merken dat conflicten overal voorkomen. Dat is niet erg. Je moet er wel wat mee doen en ze proberen op te lossen. Je kunt er ook wat van leren. Misschien kun je zelfs voorkómen dat conflicten uit de hand lopen. Of conflicten vroeg herkennen wanneer scouts in je omgeving echt ruzie met elkaar dreigen te krijgen. Je hoeft het niet alleen te doen. Je kunt hulp krijgen bij het oplossen van conflicten via bemiddeling@scouting.nl. Wij hebben ervaren bemiddelaars die je ondersteunen om weer in gesprek met elkaar te komen.