Het is mogelijk: twee ouders kunnen account krijgen in Scoutingapp

Eén van de meest gewenste functionaliteiten in de app is live! Ouders/verzorgers kunnen nu beiden een account aanmaken in de Scoutingapp.

Met deze nieuwe functie is het bijvoorbeeld mogelijk om gescheiden ouders/verzorgers beiden gebruik te laten maken van de app. Voorheen was dit niet mogelijk. Doordat er zoveel vraag was naar deze functionaliteit heeft de appontwikkelaar, Socie, deze functionaliteit speciaal gebouwd voor Scouting.

Voorheen kon alleen een account worden aangemaakt met het mailadres bij ‘Ouder 1’ in Scouts Online. Het is nu ook mogelijk om een account aan te maken voor het mailadres bij ‘Ouder 2’. Op deze manier wordt voor ‘Ouder 2’ alles zichtbaar dat voor ‘Ouder 1’ ook zichtbaar is. Meldingen zijn per account in te stellen. Met deze nieuwe functie wordt het ook mogelijk voor alle leden om zelf een account aan te maken met het mailadres dat bij het lid in Scouts Online staat.

Hoe maak je een extra account aan?

In het appbeheer zie je bij de leden twee mailadressen staan. De mailadressen die staan bij ‘Ouder 1 en 2’ in Scouts Online. Als hier één mailadres staat of geen mailadres, betekent dit dus dat de velden bij 'ouder 1/2' leeg zijn in Scouts Online. Mochten ouders/verzorgers dus niet weten met welk mailadres ze een account aan kunnen maken, dan zijn de adressen hier te vinden. Een account aanmaken doe je in de app door op 'account aanmaken' te klikken, daar het gewenste mailadres in te voeren en en een wachtwoord te kiezen.

Privacyinstellingen

De privacyinstellingen horen bij het lidmaatschap en kunnen per lid veranderd worden. Beide ouders en het lid zelf kunnen dus de instellingen aapassen. Kijk daarom goed of alles ingesteld staat zoals gewenst.

Meer weten over de Scoutingapp?

De (gratis!) Scoutingapp is een waardevolle tool voor Scoutinggroepen. Met deze app wordt communicatie met je groepsleden eenvoudiger en overzichtelijker dan ooit tevoren. Het biedt een uitgebreid scala aan mogelijkheden om ouders, verzorgers en (jeugd)leden op de hoogte te houden van alles wat er binnen je vereniging gebeurt.