Help Rode Haringen onderzoekers!

Met een grote dosis humor en al spelenderwijs leren en handige skills verzamelen. Dát is toch waarom we allemaal op Scouting zitten? Cranky Uncle en Scouts4Science hebben het toffe kaartspel 'Cranky Uncle's Rode Haringen' ontwikkeld. Door het spelen van deze hilarische ‘serious game’ leren jongeren op een humoristische manier de misleidende trucjes en denkfouten herkennen, die ze bijvoorbeeld tegen kunnen komen op sociale media of tijdens een gesprek met vrienden en scouts op de opkomst. Maar werkt het ook? Dat willen onderzoekers aan de Radboud Universiteit in samenwerking met Scouts4Science onderzoeken.

Help jij de studenten van de Radboud Universiteit die de komende maanden onderzoek willen doen naar de effectiviteit van dit leuke spel bij verschillende Scoutingverenigingen? Ze kijken samen met jullie of 'Rode Haringen' inderdaad helpt om jongeren weerbaarder te maken tegen misleidende informatie. Er is al een onderzoeksteam samengesteld, wat nog ontbreekt zijn de leukste (water)scouts van Nederland om dit spel als eerste te spelen. Zijn jullie enthousiast of ken jij de ultieme scouts die passen bij dit project? Neem dan contact op via de scouts van Scouts4science via info@scouts4science.nl.